Má nový majitel firmy povinnost zaměstnávat původní zaměstnance
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Nezařazené dotazy pracovního práva
- Zveřejněno: 18. říjen 2010
V době naší mateřské dovolené (jsme tři zaměstnankyně) došlo ke změně místa prodejny a následně ke změně majitele. U nové firmy jsme pracovní smlouvy nedostaly a zůstaly jsme u původní firmy, která stále existuje, ale v místě bydliště již nemá žádnou prodejnu. Měla nová firma povinnost i s námi uzavřít nové pracovní smlouvy? Děkuji, Radka
ODPOVĚĎ:
Ve Vašem případě mohlo dojít k mnoha variantám, u kterých je řešení rozdílné.
V prvním případě byla prodejna pouze pronajata firmou, se kterou máte pracovní smlouvu. Nový nájemník prodejny nemá povinnost Vás zaměstnat, ale současně trvá pracovní poměr u staré firmy, a ta je povinna Vám dát výpověď. Pokud tak neučiní, musí Vám stále platit mzdu – tedy až se vrátíte z mateřské dovolené.
V jiném případě došlo k prodeji celé firmy jako takové, a tím přešla Vaše pracovní smlouva na novou firmu. Ta nemusí nové pracovní smlouvy uzavírat, neboť platí ty původní. Převzala je tak, jak byly.
V prvním případě byla prodejna pouze pronajata firmou, se kterou máte pracovní smlouvu. Nový nájemník prodejny nemá povinnost Vás zaměstnat, ale současně trvá pracovní poměr u staré firmy, a ta je povinna Vám dát výpověď. Pokud tak neučiní, musí Vám stále platit mzdu – tedy až se vrátíte z mateřské dovolené.
V jiném případě došlo k prodeji celé firmy jako takové, a tím přešla Vaše pracovní smlouva na novou firmu. Ta nemusí nové pracovní smlouvy uzavírat, neboť platí ty původní. Převzala je tak, jak byly.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.