Lhůta na reklamaci vyúčtování služeb bytového družstva
- Uložil(a): Mgr. Michal Jantoš (právník)
- Kategorie: Bydlení, nájem, nájemníci, SVJ, BD
- Zveřejněno: 27. červenec 2015
Zajímalo by mně jaká je doba pro reklamaci vyúčtování služeb za rok 2014 u Bytového družstva? Ve vyúčtování je psané 21 ale trošku jsem hledal na internetu a všude jsem našel dobu 30 dní. Je to 21 dní nebo 30 dní? Nebo je možné, aby si Bytové družstvo určilo svoji dobu pro reklamaci? Děkuji, Imrych
ODPOVĚĎ:
Námitky k vyúčtování může příjemce služeb uplatnit u poskytovatele služeb nejpozději ve lhůtě 30 dnů od doručení vyúčtování, případně od doložení dokladů, pokud o ně požádal. Poskytovatel služeb musí námitku vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího doručení.
Lhůtu a způsob uplatnění reklamací proti vyúčtování nákladů na dodávku tepla a teplé užitkové vody podle vyhlášky č. 372/2001 Sb. určí poskytovatel služeb (vlastník, společenství vlastníků, bytové družstvo) ve vyúčtování. Lhůta k uplatnění reklamací však nesmí být kratší než 21 dnů.