Počet stránek ve webu: 43.392

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

2013-2016 máme pronajatý byt. Většina z nás jsou studenti. Během té doby jsme se různě střídali, já na bytě bydlela od 06/2013 do 03/2015. Smlouva byla psaná vždy na jednoho a ostatní byli uvedeni jako uživatelé bytu (na mě nikdy psaná nebyla). Nedávno se mi z bytu ozvali, že po mně chtějí nedoplatky za elektřinu, plyn, vodu atd. , ale za celou dobu, co jsem tam bydlela.

Majitelka si řekla o nedoplatky až teď. Faktury nám doložila, ale jsou staré, až z roku 2013. Má vůbec právo žádat tak staré platby? Nemá nárok jen na nedoplatky z minulého roku? Na smlouvě máme napsáno, že to má "vyúčtovat ihned po zúčtování od dodavatelů". Platí tady ta 4měsíční lhůta uvedená v zákoně? Děkuji, Ivana

ODPOVĚĎ:
Poskytovatel služeb je skutečně povinen příjemci služeb doručit vyúčtování služeb vždy nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období. Tím je zpravidla kalendářní rok. Tedy např. vyúčtování za rok 2015 je povinen doručit do konce dubna 2016. Jestliže poskytovatel služeb nedoručí včas vyúčtování, je povinen zaplatit druhé straně pokutu za prodlení, která aktuálně (2016) činí 50 Kč za každý den prodlení (za minulé roky je kvůli novele zákona účinné od 1.1.2016 výše pokuty rozdílná). Pronajímatelka má tedy právo po vás platby požadovat, vy však proti ní máte právo na vyplacení poměrně tučné pokuty.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.