Počet stránek ve webu: 43.392

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Prodej domén: společnost z Prahy projevila zájem o mojí doménu na začátku roku 2016. Kontaktovali mě emailem. Protože jsem o prodej měl zájem, tak jsme si vyměnili nespočet emailů a dohodli se i telefonicky. Vše jsme si potvrdili emailovou konverzací. Já vystavil fakturu. Oni do pár dnů proplatili a já zahájil převod domény pomocí poskytovatele domén.

Kupní smlouvu jsme neuzavřeli. Co kdyby si nákup nyní rozmysleli? Je na mě nějaká povinnost držet “záruku”? Není to přece hmotné zboží. Nelze jej rozbít. Mohou doménu vrátit a požadovat vrácení peněz? Pokud se tak stane. Mohu odmítnout vrácení peněz a jak se případně bránit? Děkuji, Leoš

ODPOVĚĎ:
Dovolil bych si opravit Vaše tvrzení o tom, že nebyla uzavřena kupní smlouva. Ta zcela určitě uzavřena byla, jen nebyla uzavřena písemně. To však nemá vliv na to, že byla uzavřena kupní smlouva, která obě smluvní strany zavazuje.
Když už byla uzavřena kupní smlouva, nemůže si některá ze smluvních stran obchod rozmyslet. Odstoupit od smlouvy by mohla pouze v případě, že by ji k tomu opravňoval zákon (ten tak činí zejména v souvislosti s odpovědností za vady) nebo dohoda (jelikož však smlouva byla ústní, nepředpokládám, že by bylo něco takového ujednáno).
Pokud se nejedná o vztah podnikatel - spotřebitel, neexistuje nic jako zákonná záruka.
Přestože se jedná o nehmotnou věc, neznamená, že nemůže mít vady. Pokud by se při převodu ukázalo, že doména byla např. nefunkční nebo by si na ní někdo třetí nárokoval právo neslučitelné s právem kupujícího, mohl by kupující uplatnit práva z odpovědnosti za vady. Pokud by taková vada zakládala podstatné porušení smlouvy, mohl by kupující od smlouvy i odstoupit.
Ale to už se pohybujeme v rovině úvah. Pokud byla doména bezvadná, nemůže kupující od smlouvy odstoupit, a tedy i nárokovat zpět kupní cenu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.