Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

09/2016 mi přišlo vyúčtování za elektřinu, ve kterém mi byl od ČEZ vrácen přeplatek. Okamžitě jsem volal na jejich infolinku s dotazem, zda je vše v pořádku. Byl zde totiž aktivní splátkový kalendář, kde ke dni ukončení odběru energií zbývalo ještě něco doplatit. Operátorka mi sdělila, že je vše doplacené a proto mám i od nich navrácený přeplatek.

Čili že nic nedlužím. Bohužel jsem ale za dva měsíce (11/2016) zjistil, že splátkový kalendář stále běží a jsem stále dlužen na splátkách. Na tuto skutečnost jsem přišel sám na portálu ČEZ online. Ze strany ČEZu jsem nebyl nijak upomínán. Nyní hrozí předání na inkasní agenturu. Prosím o radu, jak postupovat. Zda je nutné tento dluh hradit, když mi byly sděleny jiné informace. Jsem v insolvenci a každý sebemenší dluh je pro mě nepřípustný. Má váhu informace podaná z infolinky, když jsou hovory nahrávané? Děkuji, Jakub

ODPOVĚĎ:
Hovory z infolinky mohou být důkazem, nicméně bych doporučovala následující postup:
Zašlete do sídla Čezu doporučenou žádost o sdělení, zda máte nedoplatek, případně v jaké výši či nikoliv. Odpověď na tuto doporučenou žádost bude důležitým důkazem pro případ, že by ČEZ nedoplatek žaloval, protože pokud byste měl v ruce sdělení, že nedoplatek nemáte, nikdo by po Vás soudně nemohl požadovat sankční poplatky, úroky, či náklady řízení. Pokud ČEZ odpoví, že nedoplatek máte, pak bych ho doporučovala uhradit.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.