Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

U Sconta nábytku jsme si objednali kuchyň a na objednávce byl stanoven fixní týden dodání - 12. kalendářním týdnu. Při náhodném telefonátu v minulém, tedy 12. kalendářním týdnu, jsem zjistila, že kuchyň bude dodána až v 15. kalendářním týdnu, tedy o 3 týdny později. O této skutečnosti nás informovali cca 3 dny po telefonátu omluvnou SMS zprávou.

Vzhledem k tomu, že již na instalaci kuchyně máme vše připravené, jsme teď nuceni další 3 týdny na kuchyň čekat a bydle "mimo", jelikož máme 2 letou dceru. Uvažovali jsme o odstoupení od smlouvy, ale dnes (29.03.2016) jsem si prostudovala obchodní podmínky Sconta nábytku a zjistila jsem, že při odstoupení od smlouvy si účtují 30% pořizovací ceny jako penále, ale na druhou stranu za pozdní dodání poskytují pouze 0,3% slevu z ceny za každý započatý týden zpoždění, což mi připadne značně nepřiměřené vzhledem k tomu jaké náklady (především s náhradním ubytováním) a problémy nám toto zpoždění činí. Jak tedy v tomto případě postupovat a na co má zákazník v tomto případě nárok? Děkuji, Monika

ODPOVĚĎ:
Bohužel při pozdním dodání zboží lze od smlouvy odstoupit pouze u tzv. fixních smluv, ze kterých vyplývá, že na pozdním dodání nemůže mít kupující zájem - např. koupě letenek, dovolené apod. Pokud jste si přímo ve smlouvě nesjednali, že při pozdním dodání lze od smlouvy odstoupit, tak v tomto případě odstoupit nelze a máte právo požadovat "přiměřenou" slevu z ceny. Pokud je výše slevy sjednaná, tedy uvedená v obchodních podmínkách a činí 0,3%, nezbude, než se tímto řídit. Otázku přiměřenosti této částky byste pochopitelně mohli řešit soudně, ale náklady řízení by v tomto případě mohly dosáhnout téměř hodnoty samotného sporu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.