Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Můj dotaz směřuje na povinnost platit či neplatit daň z prodeje osobního automobilu dříve než po roce vlastnictví. Zda-li se platí tak v jaké výši? Nebo se prostě neplatí ? Děkuji za odpověď. Jsem normální fyzická osoba. Děkuji, Vilém

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prarodiče si v kameném obchodě vybrali nábytek, který nebyl skladem. Zaplatili zálohu a bylo jim řečeno, že nábytek bude dodán, ale s delší dodací lhůtou, jak dlouhá bude není nikde uvedeno. Jelikož je nábytek posílán z ciziny. Již je to 3 měsíce nic se neděje a nikdo se s námi nechce bavit. Máme prý čekat. Je toto jednání v pořádku nebo se můžeme nějak bránit či odstoupit od smlouvy? Délka dodací doby není nikde uvedena. Děkuji, Liliana

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prarodiče si v kameném obchodě vybrali nábytek, který nebyl skladem. Zaplatili zálohu a bylo jim řečeno, že nábytek bude dodán, ale s delší dodací lhůtou, jak dlouhá bude není nikde uvedeno. Jelikož je nábytek posílán z ciziny. Již je to 3 měsíce nic se neděje a nikdo se s námi nechce bavit. Máme prý čekat. Je toto jednání v pořádku nebo se můžeme nějak bránit či odstoupit od smlouvy? Délka dodací doby není nikde uvedena. Děkuji, Liliana

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Zhruba před pěti měsíci jsem zakoupil nový harddisk do PC, který nyní přestal fungovat. Vím, že mám právo na úhradu nákladů spojených s reklamací, ale jak je to se záchranou dat? Kdo hradí náklady spojené se záchranou? Děkuji, Vlastimil

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Zhruba před pěti měsíci jsem zakoupil nový harddisk do PC, který nyní přestal fungovat. Vím, že mám právo na úhradu nákladů spojených s reklamací, ale jak je to se záchranou dat? Kdo hradí náklady spojené se záchranou? Děkuji, Vlastimil

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Zhruba v polovině dubna jsem koupila ojetý vůz FORD FOCUS 2006 (automat) od prodejce AutoBrabec v Praze, kam ho majitel autobazaru dovezl z Neměcka, ale já ho kupovala vyloženě od toho prodejce, (byl majitelem vozu). Bylo mi řečeno, že má pouze "kosmetické vady" (škrábance na autě). Nyní po 2měsících, kdy jsem byla v autorizovaném servisu Ford a mé auto bylo na rampě, mi bylo řečeno, že auto je havarované (dostala jsem i fotografie, kde je to evidentně vidět, ale jen ze spodku auta). Tudíž profesionální prodejce to musel vědět. Na tuto skutečnost mě prodejce neupozornil.Auto mi bylo prodáno jako nehavarované. Navíc v autorizovaném servisu Ford také říkali, že už je to třetí auto od stejného prodejce a ani jeden majitel nevěděl, že jeho auto bylo havarované. Auto jsem zakoupila za 160 000Kč, jenže nemá větší hodnotu než 80 000Kč. Kdybych auto chtěla nechat opravit, tak se cena opravy pohybuje od 60 000Kč do 100 000Kč.
Má to vliv na jízdní vlastnosti vozu (například při jízdě ve vyšší rychlosti auto vibruje...). Při koupi jsem obdržela fakturu, kde je napsáno:
Ford Focus rok výroby 2006, automat, modrá metalíza, příslušenství, co bylo k autu a cena vozu.
Mohu se domáhat vrácení rozdílu z ceny? Mám nárok rozporovat kupní smlouvu pro skrytou vadu? Mohu odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz event. i s náklady, které jsem už do auta vložila do menších oprav? Mohu prodejce donutit, aby tuto nákladnou orpavu zaplatil? Děkuji, Katka

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Zhruba v polovině dubna jsem koupila ojetý vůz FORD FOCUS 2006 (automat) od prodejce AutoBrabec v Praze, kam ho majitel autobazaru dovezl z Neměcka, ale já ho kupovala vyloženě od toho prodejce, (byl majitelem vozu). Bylo mi řečeno, že má pouze "kosmetické vady" (škrábance na autě). Nyní po 2měsících, kdy jsem byla v autorizovaném servisu Ford a mé auto bylo na rampě, mi bylo řečeno, že auto je havarované (dostala jsem i fotografie, kde je to evidentně vidět, ale jen ze spodku auta). Tudíž profesionální prodejce to musel vědět. Na tuto skutečnost mě prodejce neupozornil.Auto mi bylo prodáno jako nehavarované. Navíc v autorizovaném servisu Ford také říkali, že už je to třetí auto od stejného prodejce a ani jeden majitel nevěděl, že jeho auto bylo havarované. Auto jsem zakoupila za 160 000Kč, jenže nemá větší hodnotu než 80 000Kč. Kdybych auto chtěla nechat opravit, tak se cena opravy pohybuje od 60 000Kč do 100 000Kč.
Má to vliv na jízdní vlastnosti vozu (například při jízdě ve vyšší rychlosti auto vibruje...). Při koupi jsem obdržela fakturu, kde je napsáno:
Ford Focus rok výroby 2006, automat, modrá metalíza, příslušenství, co bylo k autu a cena vozu.
Mohu se domáhat vrácení rozdílu z ceny? Mám nárok rozporovat kupní smlouvu pro skrytou vadu? Mohu odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz event. i s náklady, které jsem už do auta vložila do menších oprav? Mohu prodejce donutit, aby tuto nákladnou orpavu zaplatil? Děkuji, Katka

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Na eshopu tech-shop.cz jsem si objednal na dobírku digitální fotoaparát Panasonic Lumix DMC-LX3 za 1399Kč. Na eshopu bylo u zboží uvedeno : Běžná cena : 11.390Kč, Ušetřite 9.991Kč 88%, Cena 1.399Kč. Po provedení objednávky jsem obdržel potvrzovací email.  Zboží doručují do 2 dní - žádné mi nedorazilo a tel.kontakt je již několik dní nedostupný - emailový kontakt eshopu bez odezvy. Uvedený produkt byl z eshopu stažen a již tam není...
Pokud jsem si zboží objednal a mám potvrzenou objednávku mám možnost se někam obrátit a trvat na doručení zboží? Nebo nemám žádné odvolání? Děkuji za odpověď, Dobromila

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Během dubna až května 2010 jsem vypracovala překlad pro překladatelskou agenturu. Mám e-mailem potvrzené jeho přijetí (včetně poděkování), rozsah a cenu za normostránku. Faktury jsem poslala v květnu a jedná se o celkovou částku 11.000 Kč. Vyplnila jsem ji řádně a určila dobu splatnosti 14 dnů. Faktury však nebyly proplaceny ani po čtrnácti dnech od doručení (předpokládám že pošta jde 3 dny), volala jsem jednatelce, která překlad zadávala, a ta mi sdělila, že platba bude asi týden opožděna. Teď mi však poslala email, že jim zákazník nezaplatil a tudíž nemohou zaplatit ani oni mě. Smlouvu nemám, ale pracuji na živnostenský list a mám na e-mailu zadání i potvrzení přijetí překladu. Zajímalo by mne, zda mohu pčtovat penále a jakým způsobem a podle jakých zákonů mohu proplacení faktury vymáhat. Děkuji, Dita.

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Během dubna až května 2010 jsem vypracovala překlad pro překladatelskou agenturu. Mám e-mailem potvrzené jeho přijetí (včetně poděkování), rozsah a cenu za normostránku. Faktury jsem poslala v květnu a jedná se o celkovou částku 11.000 Kč. Vyplnila jsem ji řádně a určila dobu splatnosti 14 dnů. Faktury však nebyly proplaceny ani po čtrnácti dnech od doručení (předpokládám že pošta jde 3 dny), volala jsem jednatelce, která překlad zadávala, a ta mi sdělila, že platba bude asi týden opožděna. Teď mi však poslala email, že jim zákazník nezaplatil a tudíž nemohou zaplatit ani oni mě. Smlouvu nemám, ale pracuji na živnostenský list a mám na e-mailu zadání i potvrzení přijetí překladu. Zajímalo by mne, zda mohu pčtovat penále a jakým způsobem a podle jakých zákonů mohu proplacení faktury vymáhat. Děkuji, Dita.