Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Chtěla bych Vás moc poprosit o radu - týká se to reklamace ojetého vozu. Dne 28.04. 2010 jsem koupila vůz značky Toyota Yaris, r.v. 2006 z jednoho autobazaru. 2 dny po koupi (tzn. 30.04.2010) se mi na palubní desce rozsvítila kontrolka symbolizující poruchu. S vozem jsme tedy zajeli na diagnostiku, tam nám poruchu vymazali a rovněž nám bylo řečeno, že pokud se ikonka znovu rozsvítí jedná se o trvalou vadu (konkrétně o špatný katalyzátor). Po 5 dnech se ikonka znovu rozsvítila. Ihned jsme o tom informovali autobazar a auto do 3 dnů dovezli k nim, s tím, že zjistí co s autem je a budou nás informovat. Po 5ti dnech nás informovali, že se jedná o špatný katalyzátor, že je potřeba vyměnit ho s tím, že výměna stojí 27 tis. Kč. Vada byla údajně způsobena tankováním benzínu špatné kvality (přitom já jsem tankovala pouze 1x, u čerpací stanice, která patří mezi dražší čerpací stanice a hned se mi rozsvítila kontrolka poruchy). V autobazaru mi tedy řekli, že je to moje chyba a opravu si musím uhradit sama. Naopak technik ze servisu mi řekl, že se jedná o skrytou závadu vozu. Děkuji, Karolína

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Chtěla bych Vás moc poprosit o radu - týká se to reklamace ojetého vozu. Dne 28.04. 2010 jsem koupila vůz značky Toyota Yaris, r.v. 2006 z jednoho autobazaru. 2 dny po koupi (tzn. 30.04.2010) se mi na palubní desce rozsvítila kontrolka symbolizující poruchu. S vozem jsme tedy zajeli na diagnostiku, tam nám poruchu vymazali a rovněž nám bylo řečeno, že pokud se ikonka znovu rozsvítí jedná se o trvalou vadu (konkrétně o špatný katalyzátor). Po 5 dnech se ikonka znovu rozsvítila. Ihned jsme o tom informovali autobazar a auto do 3 dnů dovezli k nim, s tím, že zjistí co s autem je a budou nás informovat. Po 5ti dnech nás informovali, že se jedná o špatný katalyzátor, že je potřeba vyměnit ho s tím, že výměna stojí 27 tis. Kč. Vada byla údajně způsobena tankováním benzínu špatné kvality (přitom já jsem tankovala pouze 1x, u čerpací stanice, která patří mezi dražší čerpací stanice a hned se mi rozsvítila kontrolka poruchy). V autobazaru mi tedy řekli, že je to moje chyba a opravu si musím uhradit sama. Naopak technik ze servisu mi řekl, že se jedná o skrytou závadu vozu. Děkuji, Karolína

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Chtěla bych Vás moc poprosit o radu - týká se to reklamace ojetého vozu. Dne 28.04. 2010 jsem koupila vůz značky Toyota Yaris, r.v. 2006 z jednoho autobazaru. 2 dny po koupi (tzn. 30.04.2010) se mi na palubní desce rozsvítila kontrolka symbolizující poruchu. S vozem jsme tedy zajeli na diagnostiku, tam nám poruchu vymazali a rovněž nám bylo řečeno, že pokud se ikonka znovu rozsvítí jedná se o trvalou vadu (konkrétně o špatný katalyzátor). Po 5 dnech se ikonka znovu rozsvítila. Ihned jsme o tom informovali autobazar a auto do 3 dnů dovezli k nim, s tím, že zjistí co s autem je a budou nás informovat. Po 5ti dnech nás informovali, že se jedná o špatný katalyzátor, že je potřeba vyměnit ho s tím, že výměna stojí 27 tis. Kč. Vada byla údajně způsobena tankováním benzínu špatné kvality (přitom já jsem tankovala pouze 1x, u čerpací stanice, která patří mezi dražší čerpací stanice a hned se mi rozsvítila kontrolka poruchy). V autobazaru mi tedy řekli, že je to moje chyba a opravu si musím uhradit sama. Naopak technik ze servisu mi řekl, že se jedná o skrytou závadu vozu. Děkuji, Karolína

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Chtěla bych Vás moc poprosit o radu - týká se to reklamace ojetého vozu. Dne 28.04. 2010 jsem koupila vůz značky Toyota Yaris, r.v. 2006 z jednoho autobazaru. 2 dny po koupi (tzn. 30.04.2010) se mi na palubní desce rozsvítila kontrolka symbolizující poruchu. S vozem jsme tedy zajeli na diagnostiku, tam nám poruchu vymazali a rovněž nám bylo řečeno, že pokud se ikonka znovu rozsvítí jedná se o trvalou vadu (konkrétně o špatný katalyzátor). Po 5 dnech se ikonka znovu rozsvítila. Ihned jsme o tom informovali autobazar a auto do 3 dnů dovezli k nim, s tím, že zjistí co s autem je a budou nás informovat. Po 5ti dnech nás informovali, že se jedná o špatný katalyzátor, že je potřeba vyměnit ho s tím, že výměna stojí 27 tis. Kč. Vada byla údajně způsobena tankováním benzínu špatné kvality (přitom já jsem tankovala pouze 1x, u čerpací stanice, která patří mezi dražší čerpací stanice a hned se mi rozsvítila kontrolka poruchy). V autobazaru mi tedy řekli, že je to moje chyba a opravu si musím uhradit sama. Naopak technik ze servisu mi řekl, že se jedná o skrytou závadu vozu. Děkuji, Karolína