Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Jsme firma, která dělá střechy. Již pár let pro nás subdodavatelsky prováděl práce živnostník. Měli jsme dobré vztahy a vždy jsme dopředu sepisovali smlouvu a měla jsem od něho i rozpočet před zahájením prací. Při poslední akci mi dopředu nic neposlal, i když jsem ho o to žádala s tím, že ceny od něho máme a vždy jsme se dohodli. Práce na akci nám nedokončil a ve vyúčtování se rozcházíme.

Vystavil nám fakturu bez předávacího protokolu, s kterou nesouhlasíme a žádali jsme ho o snížení. O tom nechce slyšet - upomíná nás e-mailem. My jsme prozatím nezaplatili a částku, kterou jsme vypočítali dle předešlých cen, z akcí, které pro nás dělal, jsme složili na samostatný účet u banky, kde je vidět, že se s nimi nijak nehýbe. Veškerá komunikace probíhala přes e-mail a nyní nám již ani nebere telefony, nekomunikuje. Chtěli bychom vědět, zda můžeme poslat na vystavenou fakturu od něho, kterou jsme neakceptovali, pouze peníze, které máme složené na samostatném účtu, jelikož se bojíme nějakých sankcí a žádat ho dál o snížení / předělání fakturace/ nebo jak máme postupovat? Hrozí nám i v tomto případě nějaký postih za nezaplacenou fakturu / můžeme doložit e-mailovou komunikaci, že se s pánem snažíme domluvit/. Předem děkuji za radu. Božena.

 

ODPOVĚĎ:
V tomto případě bych doporučoval jednoduchý postup. Připravte mail nebo dopis, ve kterém celou situaci shrnete, uvedete rozpor ve fakturaci a důvody, pro které fakturu neuznáváte ve vystavené výši. Částku, kterou uznáváte, mu můžete odeslat rovnou s tím, že mu sdělte, že tím považujete celou situaci za uzavřenou.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.