Může prodejce před uskutečněním prodeje dodatečně zrušit obchod s kupujícím
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zveřejněno: 2. březen 2011
Po podání inzerátu na internetu o zadání (rezervace) kotěte mne kontaktoval e-mailem zájemce. E-mailem jsem mu sdělila, že mu kotě rezervuji. Dohodli jsme se na ceně a termínu předání. Termín byl 3 dny předem změněn ze strany zájemce, nevadilo nám to. Den předem jsme se ale rozhodli, že kotě neprodáme, a tak jsme zájemci velmi slušnou formou sdělili, že si kotě necháváme.
Druhý den mně telefonicky kontaktoval a zkoušel přemlouvat, z rozhodnutí neprodat jsme neustoupili. Další den mi od zájemce přišel výhružný e-mail, ve kterém mě zájemce obvinil z protiprávního jednání, přestože žádná smlouva nebyla uzavřena, ani nebyla uhrazena záloha, uvedl, že cití, že mu byla způsobena újma. Prosím, jak může postupovat, jakou mám šanci já u případného řízení? Děkuji, Hanka
ODPOVĚĎ:
Vaší vzájemnou domluvou byla kupní smlouva uzavřena. Ale tím, že jste před plněním druhou stranu informovali o zrušení prodeje, jste od smlouvy odstoupili.
Odstoupit od smlouvy máte právo a to Vám nemůže být odňato ani za něj nemůžete být sankcionováni. Pokud Vás bude zájemce o koupi žalovat, tak jeho šance na úspěch je téměř nulová.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.