Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V říjnu 2009 jsem od firmy Auto Dufek chtěl koupit auto za 20.000 Kč. Domluvil jsem se s majitelem firmy na koupi. Ten mi řekl, že na autě je potřeba udělat kompletní údržbu a tu si zaplatím zvlášť fakturou za servis. Domluvili jsme se čeho se údržba bude týkat. Vystavil mi smlouvu na koupi vozu a já zaplatil 20.000 Kč. Při přebrání vozidla jsem zaplatil ještě 10.000 Kč za fakturu za servis. Po týdnu provozu auta jsem byl nucen odstoupit od smlouvy o koupi pro skrytou závadu na vozidle. Prodávající mi bez problémů vrátil 20 tis. Kč. Avšak peníze za servis mi odmítl vrátit s odůvodněním, že to byl servis, který jsem si objednal. Mohu po něm něco nárokovat? Jaké položky z faktury? Není věc již promlčena?
Faktura za servis obsahuje:
Motorový olej, olejový a vzduchový filtr, svíčky, kabely ... 1.767 Kč bez DPH
Naplnění klimatizace ... 1.785 Kč bez DPH
Práce ... 4.284 Kč bez DPH
Děkuji, Honza

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Koupili jsme před měsícem rodiný domek dle smlouvy jak stojí a leží. Dům z reklamy realitní kanceláře je z roku 1930 my se dozvěděli, že spíše z r.1912. Ale to není pro nás podstatné. Chtěli jsme vybudovat podkroví, ale při přípravných pracích - odkrytí části podlahy půdy, která je zároveň i stropem obytných místností, jsme zjistili, že všechny nosné trámy jsou napadené dřevomorkou - sypou se jako papír. Lze toto brát jako skrytou vadu? Děkuji, Hanka

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Koupili jsme před měsícem rodiný domek dle smlouvy jak stojí a leží. Dům z reklamy realitní kanceláře je z roku 1930 my se dozvěděli, že spíše z r.1912. Ale to není pro nás podstatné. Chtěli jsme vybudovat podkroví, ale při přípravných pracích - odkrytí části podlahy půdy, která je zároveň i stropem obytných místností, jsme zjistili, že všechny nosné trámy jsou napadené dřevomorkou - sypou se jako papír. Lze toto brát jako skrytou vadu? Děkuji, Hanka

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Prodával jsem svůj starý mobil, ještě v záruce, prostřednictvím internetových inzertních stránek. Ozval se mi zájemce z jiného města, neměl čas přijet si pro telefon osobně a chtěl, abych mu ho poslal poštou na dobírku. To jsem udělal, nyní však cca po 2 dnech od doručení se mi ozval, že s mobilem "není spokojen" (bez konkrétního upřesnění) a že prý má "do deseti dnů právo na vrácení peněz".
Je tomu skutečně tak? Podařilo se mi jen najít odkaz na §53 Občanského zákoníku, že kupující může do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, to se ale snad jen týká v případě nákupu od obchodníka (podle §52 je dodavatelem osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti). Já v oboru prodeje mobilů nepodnikám, chtěl jsem jen prodat pro sebe již nepotřebný přístroj. Musím na požadavek vrácení peněz přistoupit? Děkuji za radu, Bořivoj