Reklamace, kupní smlouva, spotřebitel
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Jsem vlastníkem 1/3 lesního pozemku a od druhých dvou vlastníků kupuji jejich podíl. Jsme dohodnuti na ceně, podle vzoru na internetu jsem sepsala kupní smlouvu. Potřebovala bych ale vědět, jestli je napsaná správně a hlavně, jak postupovat dále. Oba vlastníci jsou každý z jiného města, zdravotně omezeni v možnostech běhat po různých místech.
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mí rodiče 30 let bydlí v nájemním Baťově domku. Domek v r. 1997 vytopen při povodni, město spravilo. Nyní chtějí odkoupit jako první zájemci. Prosím je zákon, který hovoří o výši ceny pro dlouhodobé nájemce? Můžu za stejných podmínek jako oni koupit i já dcera, která už s nimi nebydlí? Pokud ne, mohou darovat dětem po koupi kdykoliv? Děkuji Terezie.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Dva měsíce zpět (9/2021) jsem prodala své auto, shodou okolností mé kamarádce. Auto je staré, z roku 2005, najeto přes 350xxx km. Já osobně jsem ho vlastnila rok a dva měsíce, až na drobné nedostatky nebylo nutné dělat velké opravy. Nikdy jsem neměla problém a ani mi nebylo nikde řečeno, že problém je.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Zakoupili jsme sekačku trávy s možností startování pomocí 12 V baterie. Od samého začátku byl problém s nastartováním tohoto stroje pomocí startéru. Kontrola nabíječky v obchodě bez dokladu = OK, sekačku jsme napájeli po dobu signalizace nabito = nestartovala. Dvakrát tato závada je uznaná servisem a máme na to doklady, že tento problém sekačka měla.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mám varnou desku cca 5 měsíců po koupi (záruční době). Během záruční doby se cca 5x vyskytla chyba desky, která zapříčiní nefunkčnost (konkrétně chyba F14 nefunkční řídící jednotka). Nicméně v návodu je uvedeno, že pokud nastane jakákoliv chyba, tak než zavolám servis má se trouba vypnout a zapnout (myšleno odpojit napájení, já to řešil vypnutím jističe).
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Se sestrou prodáváme byt. Sestra provázela pána a s ním uzavřela ústní smlouvu. Já s prodejem nesouhlasím a u prohlídky jsem nebyla. Po telefonu jsem pána odmítla. Platí ústní dohoda?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Na základě nabídky Vodafone jsem uzavřel smlouvu na instalaci bezdrátového internetového spojení a dodávky TV programů (původně UPC, převzaté Vodafonem). Od počátku datový přenos pracoval špatně, televizní přenos byl neustále přerušován a obraz se rozpadal.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
10/2020 jsem prodal pánovi vozidlo s tím, že ve smlouvě má danou záruku 1 rok na motor ohledně spotřeby oleje, na kterou tento typ motoru trpí. Teď mě pan volal, že se mu údajně motor potkal a pokazil se. Chci poprosit o radu jak postupovat a na co má pán nárok. Děkuji Patrik.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
V červnu 2020 jsme poptávali kotel u jedné firmy. Tato firma nám slíbila pomoct s kotlíkovou dotací. Několikrát jsme avizovali, že kotel budeme chtít řešit až po schválení žádosti - bez dotace bychom na něj neměli dostatek finančních prostředků.
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Objednala jsem si zboží z eshopu HiTECH Electronics s. r. o. Zásilka dorazila bohužel nekompletní, chyběla druhá část objednávky. Obrátila jsem se na eshop emailem a zasláním fota zásilky a vyřešení reklamace, aby mi bylo dodáno chybějící zboží nebo vrácené peníze. Prodejce odpověděl, že pokud dorazilo nekompletní zboží, ať se obrátím na toho, kdo mi zboží doručil a to na Českou poštu.