Pracovní právo
- Uložil(a): Ing. Tomáš Heczko (daňová poradna)
- Kategorie: Dovolená, placené volno
Pracuji ve školství na snížený úvazek 0,4821 hodin týdně. V roce 2023 jsem čerpala o hlavních prázdninách dovolenou, kterou jsem nedočerpala ve výši 7,18 hodin, protože jsem nastoupila na nemocenskou, která trvala bez přestávky do konce prosince 2023. Vím, že jsem ještě měla v roce 2023 nemocenskou od 3.1. do 6.1.2023 včetně.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Odpovědnost za škodu (pracovní právo)
Přišel mi dopis z předminulého zaměstnání, kde jsem skončila v květnu 2022, že u nich nastal IT incident a došlo k úniku dat. Jednalo se o data zaměstnanců, která by mohla být zneužitá k podvodu. Tento incident nastal o rok později, tudíž v květnu 2023. Dopis a oznámení o tomto mi přišel začátkem ledna 2024.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Bezpečnost, ochrana zdraví při práci, pracovní úra
Můj zaměstnavatel mě posílá na vstupní vyšetření ORL ordinace, vím, že nemám dokonalý sluch. Pokud by vyšetření dopadlo hůře, než by zaměstnavatel považoval za vhodné, můžu u něj pracovat na vlastní riziko, nebo nikoliv? Práce je v hlučném prostředí, ale vzhledem k mému věku mám problém sehnat jinou práci.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Platy, mzdy, odstupné, renta
10/2023 jsem dostal výpověď pro nadbytečnost a to k 31.12.2023. Z jakého období mi bude vypočítána průměrná mzda pro odstupné? Ze 3. kvartálu nebo 4. kvartálu a zda stejnou výší mzdy mi bude proplacena nevybraná dovolená? Děkuji Ilja.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Odpovědnost za škodu (pracovní právo)
Jsme nově vznikající Domov pro seniory a řešíme otázku hmotné odpovědnosti (dále jen HO). Vrchní sestra (zdravotní úsek) bude mít na starosti sklad zdravotního materiálu (sklad bude uzamčen, klíče bude mít vrchní sestra) a před podepsáním HO bude proveden inventurní soupis. Ale jak máme postupovat u ostatních zaměstnanců zdravotního úseku (vrchní sestra, zdravotní sestry, pracovníci v přímé obslužné péci, uklízečky, údržbář)?
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Platy, mzdy, odstupné, renta
Dcera nastoupila po VŠ do zaměstnání 1.11.2023, chodila řádně do práce a smlouvu s ní zaměstnavatel uzavřel až od 15.11.2023 s tím, že do 15.11. bude mít odměnu z nějakého grantu. Přišla první výplata a odpracovaná doba od 1.11. do 14.11. v ní nebyla zahrnuta, takže pracovala vlastně zadarmo.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Změny pracovního poměru
Byla mi zrušena pozice v zaměstnání. Fakticky došlo jen k jejímu přejmenování a rozšíření povinností. Smlouva byla ředitelem firmy podepsána cca 25.9.2023, od té doby probíhají jednání ohledně náplně práce a úpravy Smlouvy o mzdě. Takže hádám, že moje stávající pracovní smlouva ještě platí, neb výplata stále chodí.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Platy, mzdy, odstupné, renta
Chtěl bych se zeptat, jak mám chápat v pracovní smlouvě tuto formulaci: "Po odpracování minimálně 12 měsíců může zaměstnanec obdržet 13. plat do výši 30% jmenovité měsíční mzdy, 14. plat do výše 80% ze jmenovité mzdy." Platí, že dostanu po odpracování 14 měsíců 14. plat až 80% dle kvality práce nebo jen nějakou poměrnou část? Děkuji za odpověď.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Změny pracovního poměru
Chtěla bych Vás poprosit o právní radu ohledně pracovního poměru sjednaného na dobu určitou celkem čtyřikrát. Dne 1.12.2013 jsem začala pracovat jako občanský zaměstnanec lektorka - instruktorka pro Ministerstvo obrany. Obdržela jsem pracovní smlouvu, kde pracovní poměr byl uzavřen na dobu určitou - zástup za mateřskou a rodičovskou dovolenou, nejdéle do 30.11.2016.
- Uložil(a): JUDr. Eva Janečková (prac. právo)
- Kategorie: Pracovní doba, řád, kázeň, náplň práce
Prosím mám jen dotaz ohledně případného porušení rozsahu pracovní doby nařízené zaměstnavatelem. Je prosím možné, aby zaměstnanec šel v tomto rozsahu do práce + držel pohotovost? Jak je z tabulky zřetelné, jedná se i o sedm pracovních dní vkuse atd. "§92 Zaměstnavatel je povinen rozvrhnout pracovní dobu tak, aby zaměstnanec měl nepřetržitý odpočinek v týdnu v trvání alespoň 35 hodin."