Počet stránek ve webu: 43.381

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pracuji na recepci v ubytovacím zařízení. Zde se nachází toaleta, která je společná pro zaměstnance i zákazníky, kteří např. při příjezdu čekají na recepci na check-in. Rád bych se zeptal, zda má zaměstnavatel povinnost zajistit pro zaměstnance vlastní wc, oddělené od toho pro zákazníky. Existuje na to zákon, konkrétní paragraf?

Kam mohu zaslat stížnost, pokud nám zaměstnavatel nevyjde vstříc? Děkuji, Ctirad

ODPOVĚĎ:
V tomto případě je důležité, zda ubytovací zařízení, ve kterém pracujete, poskytuje i stravovací služby. V takovém případě hygienické předpisy - konkrétně vyhl. č. 137/2004 Sb. , o hygienických požadavcích na stravovací služby a související nařízení evropského parlamentu a Rady ES, stanoví, že toalety pro zaměstnance musí být vždy oddělené od toalet pro spotřebitele.
V případě, že Váš zaměstnavatel poskytuje pouze ubytovací služby, vztahuje se na něj ust. § 21a zákona č. 258/2000 Sb. , o ochraně veřejného zdraví a není nikde striktně stanoveno, že toalety pro zaměstnance musí být odděleny od toalet pro veřejnost. Zaměstnavatel má ovšem povinnost vypracovat provozní řád, který musí předložit ke schválení příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví (krajská hygienická stanice) a s ohledem na zákoníkem práce stanovenou povinnost zaměstnavatele vytvářet zdravé a bezpečné prostředí pro své zaměstnance se domnívám, že je reálné, že by hygienická stanice provozní řád, kde nejsou odděleny toalety pro zaměstnance a veřejnost, neschválila.
Pro bližší informace doporučuji obrátit se na Krajskou hygienickou stanici a v případě eventuelní stížnosti na zaměstnavatele písemně, pokud nedojde k nápravě, následně kontaktovat inspektorát práce.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.