Náplň práce asistenta v pracovní smlouvě - co vše dělá asistent?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Nezařazené dotazy pracovního práva
- Zveřejněno: 20. duben 2016
Ve své pracovní smlouvě mám uvedeno " Zaměstnanec bude pro zaměstnavatele vykonávat pracovní činnost ve funkci asistent, a to v souladu se svou pracovní náplní určenou nadřízeným vedoucím zaměstnancem a podle jeho pokynů a instrukcí". V práci se v budoucnu mají konat změny, které se mi nelíbí je tato formulace v pořádku?
Mám možnost se bránit? Kde bych mohl zjistit co konkrétně je v mé náplni práce, toto se mi zdá hodně nekonkrétní. Děkuji, Ladislav
ODPOVĚĎ:
Dle § 37 odst. 1 písm. b) zákona č. 262/2006 Sb. , zákoník práce, v platném znění platí, že zaměstnavatel je povinen informovat zaměstnance nejpozději do 1 měsíce ode dne vzniku pracovního poměru zaměstnance o bližším označení druhu práce, neobsahuje-li tyto informace pracovní smlouva. Pokud máte takto uveden druh práce v pracovní smlouvě a neobdržel jste žádnou jinou písemnou informaci od zaměstnavatele, můžete se na zaměstnavatele obrátit s tímto požadavkem. Odůvodnění vaší žádosti může být výše uvedené ustanovení zákona a dále skutečnost, že práva a povinnosti zaměstnance musí být určitá, což vyplývá ze základních principů pracovního práva.