V pronajatém obchodě došlo k úrazu zákazníka, je odpovědný pronajímatel či nájemce?
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Odpovědnost za škodu, náhrada škody (občanské právo)
- Zveřejněno: 15. červenec 2012
Od městské části máme v nájmu obchod, kde u vstupních dveří je cca 5 cm vysoký práh. Stalo se, že starší paní vstupovala do obchodu, upadla a zranila si nohu. Neseme odpovědnost za zranění? Pokud ano, jaký je postup při šetření a zkoumání případu. Bohužel ještě nejsme pojištění. Děkuji, Zlata
ODPOVĚĎ:
Vy jako provozovatelka obchodu odpovídáte za to, aby v obchodě nedocházelo ke zraněním zákazníků. Pokud je práh nějak "záludný" v tom smyslu, že o něj zakopává třeba hodně lidí nebo, že jej tam nečekají, máte za povinnost takové místo viditelně označit a snažit se předcházet škodám. Na straně druhé, pokud se nejedná o takový práh, těžko můžete eliminovat všechny možné úrazy, které by se mohly stát. Také zákaznice má ze zákona povinnost počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám. Pokud se tedy nejedná o nějaké nebezpečné místo, které mělo být označeno, odpovědná byste být neměla.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.