Vymáhání náhrady škody po servisu - informace
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Odpovědnost za škodu, náhrada škody (občanské právo)
- Zveřejněno: 25. duben 2011
Před více jak šesti měsíci jsem dal do servisu Profesionální videorekordér s jasně popsanou závadou. Po měsíci mně rekordér vrátili s tím, že je opravený. Po odzkoušení u sebe doma jsem zjistil,že videorekordér nefunguje vůbec. Odnesl jsem ho zpět do servisu s tím, aby video dali do pořádku. Následně na to Servis během pár dní vykradli, a můj rekordér údajně zmizel. Pak se po nějaké době našel u jednoho ze servisáků doma s tím, že si ho odnesl jako práci domů.
Video bylo stále neopravené. To už tam bylo zhruba pět měsíců. Majitel mi nabídl,že ho nahlásí pojišťovně jako ukradený,a pak mi tyto peníze dá. Já říkám, že se mi to nelíbí a,že chci video opravit. V servisu už je zhruba půl roku,a stále na něm údajně pracují. Neustále naléhám, aby ho opravili,a ptám se proč to tak trvá a proč nefunguje vůbec,když jsem ho přinesl původně plně funkční jen s drobnou vadou.
Majitel mi říká,že ho zřejmě zloději v servisu při vykrádání poškodili více,teď je s ním prý potíž,co už na něm strávili hodin,a jak je to složité,a jak mu tuto práci jeho technici obchází,a nechtějí ji dělat. Přijde mi to celé jako ze špatného filmu. Prosím o radu. Jak mám rázně postupovat,a jak celou věc vyřešit co nejdříve? Děkuji, Vladimír
ODPOVĚĎ:
Budete muset servis žalovat na náhradu škody. Škodu vyčíslete podle ceny videa na trhu s přihlédnutím k závadě a opotřebení. Na vyplacení částky přiznané v důsledku vzniku pojistné události nepřistupujte. Podílel byste se na pojistném podvodu.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.