Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Udělala jsem internetovou objednávku v obchodě s nábytkem. Druhý den Jsem objednávku zrušila. Objednávka se ještě neexpedovala. Byla pouze přijata. Ale prodejce mi odepsal, že za zrušení objednávky chce poslat 100 Kč, že to je v obchodních podmínkách. Má na to právo? Musím peníze zaplatit? Děkuji za odpověď Jarmila.

ODPOVĚĎ:
Judikaturou soudů bylo dovozeno, že obchodní podmínky nemohou v případě spotřebitelských smluv (smlouva mezi podnikatelem a spotřebitelem) obsahovat ujednání o smluvní pokutě (např. Nález Ústavního soudu sp. zn. I. ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013). Doporučuji písemně tento požadavek odmítnout s odkazem na výše uvedené rozhodnutí.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.