Zamítnutí reklamace a vyjádření autorizovaného servisu - je povinností?
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 4. listopad 2017
Reklamovala jsem lampičku u prodejce, dostala jsem vyjádření, že se jedná o mechanické poškození USB konektoru. S tím jsem nesouhlasila, protože jsem používala výrobcem dodaný kabel a ani jsem ji nijak mechanicky nepoškodila. V prodejně, kde jsem lampičku kupovala, mi prodavač sdělil, že je to běžná reklamace a že tento typ vady automaticky neuznávají.
Očekávala jsem, že lampičku posílají k reklamaci výrobci či společnosti, od které ji kupují. Dostala jsem odpověď, že ji posílají autorizovanému servisu. Žádala jsem od nich kontakt na tento servis a dostala jsem odpověď, že mi ho nemohou poskytnout. K reklamaci se mi nevyjádřil servis, ale pouze prodejce. Můj dotaz je, zda je to takto v pořádku. Podle mého názoru bych měla dostat vyjádření buď přímo od výrobce či autorizovaného servisu včetně jeho kontaktu. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním hezkého dne, Michaela.
ODPOVĚĎ:
Pokud se k reklamaci vyjádřil pouze prodejce, je to tak v pořádku. Chtějte však písemné vyjádření o zamítnutí reklamace. Pokud se zamítnutím reklamace nesouhlasíte, bude nutné nechat lampičku posoudit znalcem, který by se měl vyjádřit v tom smyslu, že lampička je skutečně vadná.
S tímto posudkem následně vyzvěte prodejce o vyřízení reklamace a požadujte rovněž náhradu nákladů za zpracování posudku.
Pokud ani poté prodejce své stanovisko nepřehodnotí, doporučuji se obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Pokud ani řízení u ČOI nepomůže, je jedinou možností podat žalobu k soudu.
S celým řešením jsou spojené nejen náklady, ale také čas. Je tak na Vašem zvážení, zda budete chtít o svá práva bojovat a zda se to vzhledem k ceně zboží vyplatí.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Zamítnutí reklamace - musí prodejce předložit vyjádření autorizovaného servisu nebo výrobce?
- Neuznání reklamace a vyjádření autorizovaného servisu