Lhůta na odstranění vady, škody způsobené opravnou při opravě - kolik dní?
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 14. listopad 2017
24.9.2017 jsem dala do opravny obuvi v Brně Olympii vyměnit patníky na mých botech s vysokými podpatky. Když jsem si přišla boty vyzvednout, byly celé podpatky zlomené. Nejdříve se mi zaměstanec nechtěl přiznat, že to udělal. Posléze mi bylo řečeno, že lhůta na opravu je měsíc. A že za týden nestihnou podpatek vyměnit.
Chci se zeptat, zda skutečně musím čekat měsíc, pakliže jde o věc, kterou potřebuji k dennímu užívání a pokud jiné opravny obuvi mění podpatky maximálně do týdne. Děkuji, Jaromíra.
ODPOVĚĎ:
Z dotazu nevyplývá, zda jste nechala boty opravit jako reklamaci, nebo jako běžnou opravu. Předpokládám, že se jedná o druhý případ. Pokud by se jednalo o reklamaci, pak má obchodník skutečně 30 dní na její vyřízení.
Pokud se jednalo o běžnou opravu, pak záleží, jaká byla dohoda mezi Vámi a opravnou, tzn. rozhodující bude lhůta, kterou Vám uvedli při odevzdání bot k opravě. Předpokládám, že opravna má v provozovně také uvedené podmínky opravy, kde je rovněž uvedena lhůta k provedení opravy. Obecně však žádná lhůta ze zákona nevyplývá a základní je dohoda, případně podmínky, které opravna uvádí.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Do kolika dnů musí opravář odstranit vadu, škodu, kterou způsobil?