Zrušení kupní smlouvy uzavřené na dálku před doručením zboží kupujícímu
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 14. listopad 2017
21.9.2017 večer jsem si objednal zboží v hodnotě 2.500 Kč z jednoho eshopu. 22.9.2017 v poledne jsem se rozhodl objednané zboží zrušit, o této situaci jsem neprodleně informoval eshop. Eshop zareagoval, že se objednané zboží nedá už zrušit, že je na cestě, ale do prodejny dorazilo až 25.9.2017 v poledne.
O zboží nemám zájem, tudíž ani nechci řešit odebrání zboží a pak jej ve lhůtě 14 dní jet vrátit na prodejnu. Hrozí mi nějaký další postih nebo tahanice? Smluvní pokutu za neodebrané zboží nemá eshop uvedenou v obchodních podmínkách. Může mi případně hrozit např. postih v podobě uhrazení ceny za dopravu nebo i něco víc? Děkuji, Filip.
ODPOVĚĎ:
Primárně bude záležet, jaké ustanovení obsahují obchodní podmínky eshopu a zda umožňují storno objednávky před odesláním zbožím resp. jak je upraven okamžik uzavření smlouvy. Pokud smlouva dle obchodních podmínek vzniká již Vaším odesláním objednávky, pak se přikláním k názoru, že jedinou možností je odstoupení ve 14 denní lhůtě po té, co Vám bude zboží doručeno.
Byť existují názory, že je možné platně odstoupit ještě předtím, než Vám zboží bude doručeno, z důvodu jistoty doporučuji odstoupit až po doručení zboží, byť toto může být spojeno s dodatečnými náklady na vrácení zboží.
Pokud zboží neodeberete, má podnikatel právo domáhat se po Vás odebrání zboží a zaplacení, byť předpokládám, že by se k tomu neuchýlil. Vy byste stále mohl po doručení zboží od smlouvy odstoupit. Smluvní pokuta není možné v obchodních podmínkách upravovat, mohl by uplatňovat pouze náklady marného odeslání či uskladnění nevyzvednutého zboží.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Storno objednávky kupujícím - do kolika hodin, do kdy může kupující zrušit objednávku bez pokuty, sankce od prodávajícího eshopu?