Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

21.9.2017 večer jsem si objednal zboží v hodnotě 2.500 Kč z jednoho eshopu. 22.9.2017 v poledne jsem se rozhodl objednané zboží zrušit, o této situaci jsem neprodleně informoval eshop. Eshop zareagoval, že se objednané zboží nedá už zrušit, že je na cestě, ale do prodejny dorazilo až 25.9.2017 v poledne.

O zboží nemám zájem, tudíž ani nechci řešit odebrání zboží a pak jej ve lhůtě 14 dní jet vrátit na prodejnu. Hrozí mi nějaký další postih nebo tahanice? Smluvní pokutu za neodebrané zboží nemá eshop uvedenou v obchodních podmínkách. Může mi případně hrozit např. postih v podobě uhrazení ceny za dopravu nebo i něco víc? Děkuji, Filip.

ODPOVĚĎ:
Primárně bude záležet, jaké ustanovení obsahují obchodní podmínky eshopu a zda umožňují storno objednávky před odesláním zbožím resp. jak je upraven okamžik uzavření smlouvy. Pokud smlouva dle obchodních podmínek vzniká již Vaším odesláním objednávky, pak se přikláním k názoru, že jedinou možností je odstoupení ve 14 denní lhůtě po té, co Vám bude zboží doručeno.
Byť existují názory, že je možné platně odstoupit ještě předtím, než Vám zboží bude doručeno, z důvodu jistoty doporučuji odstoupit až po doručení zboží, byť toto může být spojeno s dodatečnými náklady na vrácení zboží.
Pokud zboží neodeberete, má podnikatel právo domáhat se po Vás odebrání zboží a zaplacení, byť předpokládám, že by se k tomu neuchýlil. Vy byste stále mohl po doručení zboží od smlouvy odstoupit. Smluvní pokuta není možné v obchodních podmínkách upravovat, mohl by uplatňovat pouze náklady marného odeslání či uskladnění nevyzvednutého zboží.


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Storno objednávky kupujícím - do kolika hodin, do kdy může kupující zrušit objednávku bez pokuty, sankce od prodávajícího eshopu?
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.