Reklamace počítačové hry - u prodejce licence nebo u výrobce hry?
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mám e-shop, kde prodávám digitální licence her - distribuované pomocí aktivačního klíče. Pokud zákazníkovi prodám digitální licenci, aktivační klíče doručuji e-mailem. Zákazník aktivační klíč úspěšně uplatní (tj. licenci aktivuje a již ji vlastní), ale vyskytne se problém, který souvisí se slabým hardwarovým vybavením jeho PC anebo se např. jedná o technickou chybu výrobce, pro jejíž řešení je třeba jej kontaktovat.
Stačí, když v případě technické chyby na straně výrobce odkážeme zákazníka na technickou podporu tohoto výrobce, anebo jsme povinni např. digitální produkt vzít do reklamace (přestože byl úspěšně uplatněn - aktivační klíč byl přijat a aktivován). A v případě chyby související se slabým hardwarovým vybavením PC našeho zákazníka - je to jeho problém, že si nezjistil, zda má dostatečně výkonný PC, anebo to musíme také řešit? Děkuji za brzkou odpověď, Bohdan
ODPOVĚĎ:
Pokud jde o nedostačující hardwarové vybavení zákazníka, který byl před koupí upozorněn na minimální požadavky, pak byste neměl odpovídat za nefunkčnost hry na jeho počítači.
Pokud jde technickou chybu v samotné hře, pak odpovídáte spotřebiteli za to, že koupení zboží (hra) nemá vady, tedy že bude funkční. Jste tak povinen reklamaci přijmout a vyřídit ji. Mělo by se však jednat o vady týkající se samotné funkčnosti hry, nikoliv o tzv. bugy a chyby ve hře, které se vyskytují všech verzích, resp. jsou postupně odstraňovány v záplatách.
Ve druhém případě bude rovněž záležet, jaký produkt nabízíte, tj. zda samotnou hru nebo pouze aktivační klíče. Pokud byste nabízel pouze aktivační klíče a toto bylo z nabídky zcela evidentní, pak byste nejspíše odpovídal pouze za funkčnost klíče (aktivování hry). V tomto ohledu by bylo ale nutné upravit obchodní podmínky.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Reklamace počítačové hry - nedostačující hardwarové vybavení zákazníka, hráče