Opakovaná reklamace bot, obuvi a nárok na vrácení peněz, kupní ceny
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
V polovině října 2017 jsem si koupila trekingové boty, které jsem za 3 týdny od koupě reklamovala. Reklamace vyřízena kladně, avšak nyní, asi měsíc od reklamace mají boty další závadu (avšak jinou než minule). Má otázka zní, zda-li je možné do 6 měsíců od koupě si zvolit, zda chci vrátit peníze, či vyměnit zboží?
Myslím tím, pokud zvolím vrácení peněz, ale firma mi místo toho dá boty nové, musím souhlasit? Anebo do 6 měsíců od koupě si mohu zvolit vrácení peněz a firma to musí respektovat? Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ:
Primárně můžete požadovat opravu, případně výměnu. Pouze pokud by to nebylo možné, můžete požadovat vrácení peněz.
Vrácení peněz můžete také požadovat, pokud se stejná vada objeví 3x, případně různá vada 4x.
Samozřejmě je možné, abyste požadovala již nyní vrácení peněz, bude však na prodejci, zda tomuto požadavku vyhoví. Primárně si volíte způsob vyřízení reklamace vy, prodejce by tak neměl zvolit jiný způsob než požadujete, pokud však na takový způsob vyřízení reklamace máte nárok (nyní nárok na vrácení peněz doposud nevznikl).
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Opakovaná reklamace trekingových bot do 6 měsíců od koupi, zakoupení - nárok na vrácení peněz (kupní ceny)?