Počet stránek ve webu: 43.155

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Dne 2.8.2016 jsem zakoupila prostřednictvím ALZA.cz notebook se zárukou 24 měsíců. První oprava v rámci záruky byla uskutečněna dne 11.10.2016. Závady: plamen při zapojení do zásuvky z kabelu. Při zapojení do jiné zásuvky vyhodilo pojistky. 25.10.2016 oprava provedena avšak notebook fungoval přibližně půl roku.

Druhá oprava v rámci záruky byla uskutečněna dne 8.4.2018. Závady: notebook se vypíná náhodně a restartovává, přehřívá se. Dne 8.4.2018 jsem odevzdala notebook v prodejně ALZA Ostrava k další reklamaci. Při převzetí notebooku pracovníkem Alza mi byl vrácen adaptér, že není potřeba ho posílat k reklamaci. Na pokyn operátora Alzy (email ze dne 26.4.2018) jsem měla ofotit adaptér a zaslat. Druhý den jsem znovu jela do Ostravy a pracovník Alzy adaptér ofotil a dal mi ho zpět z odůvodněním, že adaptér nepotřebují. Dne 2.5.2018 jsem obdržela balík a notebook dala do provozu. Zjistila jsem závady a volala operátorovi. Za 1 hod. jsem dostala od operátora email, že nemám používat původní adaptér, že bych notebook poškodila. Ihned na druhý den tj. 3.5.2018 jsem jela znovu reklamovat notebook do prodejny v Ostravě – třetí reklamace. Závady: Notebook nenabíjí, nabíjí jen když je vypnutý a je v zásuvce, nejdou některé písmena na klávesnici. Emailem ze dne 5.5.2018 jsem sdělila operátorovi, že jelikož se již jedná o třetí reklamaci stejného druhu v záruční době, nereflektují již na opravu a žádám o vrácení celé finanční částky zakoupeného počítače. Odpovědi jsem se nedočkala. Dne 19.5.2018 jsem obdržela SMS zprávu a email, že si mám vyzvednout zboží, které je připraveno na pobočce v Ostravě, v případě nevyzvednutí do 1 měsíce budou mi účtovat skladné. Z výše uvedeného textu se obracím na Vás se žádostí o posouzení celého reklamačního řízení. Nejsem odborník v této oblasti, přesto se domnívám, že firma ALZA nepostupovala zcela regulérně vůči spotřebiteli a měla mé žádosti o vrácení peněz vyhovět. Děkuji předem za odpověď. Lenka

ODPOVĚĎ:
Pokud jste oprávněně reklamovala potřetí stejnou závadu, pak máte skutečně nárok na vrácení celé zaplacené kupní ceny. Z dotazu však není zřejmé, zda jste vrácení kupní ceny požadovala již při uplatnění reklamace dne 3.5.2018, nebo až v emailu dne 5.5.2018. Pokud jste nejprve uplatnila opravu, pak by bez souhlasu prodávajícího nebylo možné změnit volbu, zejm. za situace, kdy Vám toto nebylo prodávajícím potvrzeno.
S ohledem na již 3. výskyt vady je možné požadovat vrácení kupní ceny při výskytu jakékoliv další vady, tj. i pokud by nové vada byla jiného druhu.


► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Právo na vrácení peněz při opakované reklamaci notebooku
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.