Reklamace špatně fungující Vodafone TV (dříve UPC) - Vodafone chce platbu i za nekvalitní služby
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Na základě nabídky Vodafone jsem uzavřel smlouvu na instalaci bezdrátového internetového spojení a dodávky TV programů (původně UPC, převzaté Vodafonem). Od počátku datový přenos pracoval špatně, televizní přenos byl neustále přerušován a obraz se rozpadal.
Okamžitě jsem službu reklamoval a již v první odpovědi na reklamaci mi bylo doslova citováno stanovisko techniků Vodafone, že v této lokalitě nelze odpovídající službu zajistit v důsledku špatných tech. podmínek. Následně v další reklamaci Vodafone slíbil chybu odstranit v termínu 14 dnů. Následně Vodafone sdělil slib odstranění vady v novém termínu, pozdějším. Kromě toho argumentace o technickým parametrech závady byla nepravdivá. Proto jsem smlouvu vypověděl a žádala jsem o zastavení fakturace poplatků. Vodafone přesto vymáhá platbu za cca 1 měsíc této služby Otázka: platí v této situaci NOZ nebo je to třeba řešit s ČTU nebo OI? Jde přece o smlouvu na dodávku (ano - služby), kde se uplatňují podmínky pro možné zrušení služby ("podstatné porušení je takové, že kdyby o něm zákazník věděl předem, smlouvu by neuzavřel"). Děkuji.
ODPOVĚĎ:
NOZ samozřejmě platí také, primární je uzavřená smlouva (zákon v mnohém umožňuje, aby smlouva stanovila podmínky odlišně), doporučuji nejdříve důkladně prostudovat smlouvu. Dozorovým orgánem je ČTÚ.
Štítky: