Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Dobrý den,
    11/2014 jsem si koupila v kamenném obchodě zimní obuv. V 02/2015 jsem ji byla reklamovat - popraskání, rozlepení. Obuv byla opravena. Boty jsem ale již nenosila, bylo jaro.
    03/2016 se vada opakovala - popraskání, rozlepení. Po
    druhé mi tato vada (již opravená) nebyla
    uznána. Boty jsou v záruce do 12.11.2016.
    Ve vyjádření je uvedeno: Dne 23.3.2016 přišla
    reklamovat obuv podruhé, jenže po uplynulé
    záruční době. Jak vyplývá z ustanovení §
    2167 písmena b) zákona č. 89/2012 Sb. , záruka
    se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím
    obvyklým užíváním. Změny u výrobku vlivem
    opotř. na exponovaných místech,
    případně zanedbanou základní údržbou nebou záměnou
    v účelovém použití, stejně jako neodborným
    zásahem do výrobku, nelze považovcat za radu.
    Mohu obuv znovu dát reklamovat? Je šance na vraceni peněz?
    Dekuji
    Odpověď:
    Dobrý den,
    dle ust. § 2161 odst. 2 NOZ se má zato, že projeví-li se vada na věci v průběhu 6 měsíců od převzetí, že věc byla vadná již při převzetí. Záruka se sice nevztahuje na běžné opotřebení věci, ale vždy se přihlíží k intenzitě užívání obuvi. V případě, kdy Vám nebyla druhá reklamace pro stejnou věc uznána, můžete se obrátit na soudního znalce a nechat si vyhotovit nezávislý znalecký posudek. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více. Seznam soudních znalců najdete na http://www.justice.cz/.
    Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, máte právo na řádné vyřízení reklamace a na uhrazení nákladů za znalecký posudek. Rozhodnete-li se pro vypracování posudku, je vhodné tak učinit bez zbytečného odkladu, aby znalec měl možnost posoudit stav obuvi v době uplatnění reklamace. Zároveň je vhodné o této skutečnosti informovat prodejce a vyznačit nesouhlas se zamítnutím reklamace v reklamačním protokolu.

    Nově se také můžete obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na zahájení řízení o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Toto řešení sporu je rychlejší a finančně méně náročnější. Odkaz na formulář pro zahájení řízení o mimosoudní řešení sporu naleznete zde:
    http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování