Minulý týden (23.11.2016) přijel do bytu mé přítelkyně exekutor s doklady a žádal po ní částku cca 20 000 Kč, kterou mu, na základě předložení dokladů o exekuci, zaplatila. Tomuto předcházelo zablokování účtu, které ale poznala pouze z přístupu k elektronickému bankovnictví. Žádné písemné oznámení jí doručeno nebylo.
Po odjezdu exekutora jsme díky předaným dokumentům zjistili, co to bylo za dluh. A jak vznikl. Věc se má následovně.
Někdy v letech 2008-2009 si zřídila účet u GE Money Bank. Jelikož nebyla spokojená s jejich službami, účet po pár měsících zrušila. V bance účet vypověděla. Při ukončení smlouvy se několikrát ptala, je-li vše zaplaceno a bylo jí potvrzeno, že vše je vyrovnáno. A účet byl zrušený.
Bohužel, jak se dozvěděla až když jsme zjišťovali, jak dluh vznikl, získala jako bonus kreditní kartu, za jejíž aktivaci chtěla banka 158 Kč. Karta jí ale nikdy nebyla doručena, ani nikdy nebyla použita.
Díky tomu, že se odstěhovala z místa, kde bydlela při uzavření smlouvy, nemohla být a ani nikdy nebyla vyrozuměna o vzniklém dluhu. Ten narostl do výše cca 4.500 Kč a byl předán firmě k vymáhání. Díky všem poplatkům a vedenému právnímu řízení dluh narostl na výsledných cca 20.000 Kč.
Je možné se zpětně bránit proti tomuto dluhu?
V této věci nebyla nikdy doručena žádná zpráva o jeho vzniku, nebylo oznámeno zahájení řízení ani nic podobného. Ačkoliv exekutor věděl velice dobře, kde má exekuci vykonat a na jaké číslo volat, takže kontakt alespoň na oznámení o zahájení řízení určitě nebyl problém sehnat.
Podle nás je pochybení převážně na straně GE Money Bank (dnes Moneta), jelikož při ukončování účtu nebylo oznámeno, že chybí doplatit ještě tento poplatek. Ani to nebylo oznámeno později písemně. Dále si myslíme, že nebylo správné ani to, že nebylo doručeno ani žádné oznámení o zahájení exekučního řízení, když bylo provedeno blokování účtu. Kdyby byl dluh řešen oznámen, částka 158, - by byla uhrazena okamžitě a nenechal by se narůst až na 20000, -.
Děkuji za radu, jak postupovat dále.
Po odjezdu exekutora jsme díky předaným dokumentům zjistili, co to bylo za dluh. A jak vznikl. Věc se má následovně.
Někdy v letech 2008-2009 si zřídila účet u GE Money Bank. Jelikož nebyla spokojená s jejich službami, účet po pár měsících zrušila. V bance účet vypověděla. Při ukončení smlouvy se několikrát ptala, je-li vše zaplaceno a bylo jí potvrzeno, že vše je vyrovnáno. A účet byl zrušený.
Bohužel, jak se dozvěděla až když jsme zjišťovali, jak dluh vznikl, získala jako bonus kreditní kartu, za jejíž aktivaci chtěla banka 158 Kč. Karta jí ale nikdy nebyla doručena, ani nikdy nebyla použita.
Díky tomu, že se odstěhovala z místa, kde bydlela při uzavření smlouvy, nemohla být a ani nikdy nebyla vyrozuměna o vzniklém dluhu. Ten narostl do výše cca 4.500 Kč a byl předán firmě k vymáhání. Díky všem poplatkům a vedenému právnímu řízení dluh narostl na výsledných cca 20.000 Kč.
Je možné se zpětně bránit proti tomuto dluhu?
V této věci nebyla nikdy doručena žádná zpráva o jeho vzniku, nebylo oznámeno zahájení řízení ani nic podobného. Ačkoliv exekutor věděl velice dobře, kde má exekuci vykonat a na jaké číslo volat, takže kontakt alespoň na oznámení o zahájení řízení určitě nebyl problém sehnat.
Podle nás je pochybení převážně na straně GE Money Bank (dnes Moneta), jelikož při ukončování účtu nebylo oznámeno, že chybí doplatit ještě tento poplatek. Ani to nebylo oznámeno později písemně. Dále si myslíme, že nebylo správné ani to, že nebylo doručeno ani žádné oznámení o zahájení exekučního řízení, když bylo provedeno blokování účtu. Kdyby byl dluh řešen oznámen, částka 158, - by byla uhrazena okamžitě a nenechal by se narůst až na 20000, -.
Děkuji za radu, jak postupovat dále.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment