Dobrý den,
dne 10/5/2017 jsem z účtu mé společnosti zaslala platbu za odebrané zboží na účet dodavatele. Místo Kč 614,20 jsem manuální chybou v internetovém bankovnictví převedla částku Kč 61 402 Kč. Když jsem zjistila chybu, hned jsem komunikovala s příjemcem platby - jednatelem, která skutečnost potvrdila a vydala k tomu i písemné potvrzení. Peníze zpět bohužel neposlala, protože v té době se příjemce platby přihlásil do insolvence a od té doby má zablokované účty, k nimž prý nemají přístup.
Obrátila jsem se na banku, několikrát urgovala příjemce, také na exekutora, na kt. jsem dostala od příjemce platby kontakt - neúspěšně.
Po urgencích jsem se obrátila na PČR, kde záležitost prošetřili a odkázali mě na řešení v rovině občansko-právní. Nevím, jak nyní postupovat - je nutné se obrátit na právníka nebo se mám/ mohu přímo obrátit na soud? Jak kvalifikovat žalobu?
Bohužel jsme nikde nedohledali, ani nebylo sděleno, na koho se obrátit - tj. kdo je kompetentní k uvolnění částky, která by měla být vyjmuta z exekuce a vrácena na náš účet.
Vlastník účtu jím nemanipuluje, banka neobdržela souhlas k uvolnění kompetentní osobou, exekutor prý zastupuje konkrétní subjekt v rámci vymáhání dlužné částky, náš problém ho nezajímá.
Máme se obrátit také na nějakého exekutora?
Ze všeho dosud vyplývá, že se příjemce platby hlásí k této částce, ale není znám právní nástroj, jak přeplatek uvolnit a vrátit. Dokážete poradit?
Jsme nově vzniklá firma, proto máme obavy z částek za právníka - jakékoliv další náklady jsou pro nás momentálně existenční, na druhé straně i ztráta z chybné transakce.
Děkuji za jakoukoliv radu, jak dále postupovat.
Veškerou komunikaci a dokumenty mám ve složce připravené.
dne 10/5/2017 jsem z účtu mé společnosti zaslala platbu za odebrané zboží na účet dodavatele. Místo Kč 614,20 jsem manuální chybou v internetovém bankovnictví převedla částku Kč 61 402 Kč. Když jsem zjistila chybu, hned jsem komunikovala s příjemcem platby - jednatelem, která skutečnost potvrdila a vydala k tomu i písemné potvrzení. Peníze zpět bohužel neposlala, protože v té době se příjemce platby přihlásil do insolvence a od té doby má zablokované účty, k nimž prý nemají přístup.
Obrátila jsem se na banku, několikrát urgovala příjemce, také na exekutora, na kt. jsem dostala od příjemce platby kontakt - neúspěšně.
Po urgencích jsem se obrátila na PČR, kde záležitost prošetřili a odkázali mě na řešení v rovině občansko-právní. Nevím, jak nyní postupovat - je nutné se obrátit na právníka nebo se mám/ mohu přímo obrátit na soud? Jak kvalifikovat žalobu?
Bohužel jsme nikde nedohledali, ani nebylo sděleno, na koho se obrátit - tj. kdo je kompetentní k uvolnění částky, která by měla být vyjmuta z exekuce a vrácena na náš účet.
Vlastník účtu jím nemanipuluje, banka neobdržela souhlas k uvolnění kompetentní osobou, exekutor prý zastupuje konkrétní subjekt v rámci vymáhání dlužné částky, náš problém ho nezajímá.
Máme se obrátit také na nějakého exekutora?
Ze všeho dosud vyplývá, že se příjemce platby hlásí k této částce, ale není znám právní nástroj, jak přeplatek uvolnit a vrátit. Dokážete poradit?
Jsme nově vzniklá firma, proto máme obavy z částek za právníka - jakékoliv další náklady jsou pro nás momentálně existenční, na druhé straně i ztráta z chybné transakce.
Děkuji za jakoukoliv radu, jak dále postupovat.
Veškerou komunikaci a dokumenty mám ve složce připravené.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment