Dobrý den,
mám dotaz na reklamaci služby. Jedná se o opravu auta.
9.6.2014 jsme nechali opravit náš vůz v autodílně v Havířově. Mechanik nám vůz předal dne 13.6.2014 s tím, že byla potřeba vyměnit servočerpadlo (cena za nové čerpadlo 12000 Kč, cena nového čerpadla při vrácení poškozeného čerpadla= 7000, -Kč) a rozvodové trubky (3000 Kč). Další pomocný materiál (řemen, hydraulická kapalina atd.) a práce nás vyšla na 3000 Kč.
16.6.2014, po ujetí 300 km vzdálenosti (mimochodem na hranici se Slovenskem, při cestě na dovolenou) se auto porouchalo. Hned na první pohled bylo jasné, že je to ta samá závada, kterou mechanik opravoval před třemi dny. 300 km od domova jsme tedy byli nuceni zavolat asistenční službu, nechat se odtáhnout do nejbližší dílny Břeclav), nechat tam auto k opravě a pokračovat v naší dovolené vlakem.
19.6.2014 jsme auto vyzvedli a zaplatili následující částky –
1. Nové servočerpadlo - 11.000 Kč (bylo možno využít slevu 3500, -Kč za vrácení poškozeného čerpadla, to však mechanik z Havířova odmítl s tím, že musí vadný díl reklamovat a ať zaplatíme plnou cenu, že ani nemá žádné jiné poškozené čerpadlo, které by popřípadě poslal, abychom dostali tuto slevu).
2. Nový řemen- 956, - Kč
3. Práce- 2000, - Kč
Drobný materiál- 1244, - Kč
Celkem tedy 15200, - Kč
Mechanik v Břeclavi nám řekl, že vadu zavinilo to, že mechanik v Havířově použil k čerpadlu řemen neelastického typu a ještě k tomu o 3 milimetry kratší.
Vůbec netuším, na co máme právo. Dle mého názoru jsme dalších 15 tisíc platit neměli, ještě k tomu za stejnou vadu, kterou před třemi dny někdo „opravil“.
Mechanik z Havířova nám řekl, že to není jeho chyba a že nám zaplatí pouze JEHO práci (2000, -Kč), jím namontované čerpadlo (po slevě za vrácený pokažený díl) (7000, -Kč) a nový řemen (956, -Kč). Celkem 9956, - Kč.
Děkuji za odpověď
Reklamace opravy auta, automobilu z důvodu nevhodně použitého materiálu
Odesláno:
Otevřeno 1957 x
1 odpověď
Host 1115
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
Dobrý den,
při každé opravě je nutné vadu reklamovat u toho autoservisu, kde jste si automobil nechal opravit. Chápu, že na 300 km od domova těžko necháte automobil odtáhnout až do místa autoservisu. Tedy při vzniku škody jste měl kontaktovat mechanika, který Vám opravu provedl a domluvit se s ním na způsobu řešení dané situace. Nyní svůj nárok po mechanikovi neuplatňujete jako reklamaci, ale z titulu náhrady škody.
V tomto případě jsem toho názoru, že by Vám měl mechanik nahradit celou částku za provedenou opravu, neboť dle vyjádření autoservisu vada se na automobilu projevila v důsledku špatně provedené opravy provedené mechanikem v Havířově. Odmítne-li mechanik škodu uhradit, můžete se obrátit na soud s žalobou na náhradu škody.
při každé opravě je nutné vadu reklamovat u toho autoservisu, kde jste si automobil nechal opravit. Chápu, že na 300 km od domova těžko necháte automobil odtáhnout až do místa autoservisu. Tedy při vzniku škody jste měl kontaktovat mechanika, který Vám opravu provedl a domluvit se s ním na způsobu řešení dané situace. Nyní svůj nárok po mechanikovi neuplatňujete jako reklamaci, ale z titulu náhrady škody.
V tomto případě jsem toho názoru, že by Vám měl mechanik nahradit celou částku za provedenou opravu, neboť dle vyjádření autoservisu vada se na automobilu projevila v důsledku špatně provedené opravy provedené mechanikem v Havířově. Odmítne-li mechanik škodu uhradit, můžete se obrátit na soud s žalobou na náhradu škody.