V červnu 2014 mi jedna firma vracela peníze za vrácené zboží na účet, ze kterého jsem u nich nakoupila. Byl to debetní účet u Raifky od společnosti Cetelem. Firma, mi je zaslala pod jiným VS. Společnost Cetelem se mnou nekomunikuje a když ještě komunikovala, psali, že má forma odesílající peníze požádat o vrácení sama. Ta to udělala a stále se nic neděje a peníze nemám. Je to částka přes tisíc korun.
Jak mám pokračovat dále a nebo kde mám upozornit na jednání společnosti Cetelem. Děkuji
Cetelem zadržuje peníze za vrácené zboží kvůli špatnému variabilnímu symbolu - co dělat?
Odesláno:
Otevřeno 1801 x
5 odpovědí
Host 1440
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
Dobrý den,
z Vašeho dotazu mi není jasné postavení společnosti Cetelem. Pokud Vám firma u které jste nakoupila zboží vrátila peníze na debetní účet vedený u banky, nechápu, jak s tím souvisí společnost Cetelem, která působí jako nebankovní poskytovatel úvěrových produktů a služeb. Pro zodpovězení Vašeho dotazu prosím o doplnění informací.
z Vašeho dotazu mi není jasné postavení společnosti Cetelem. Pokud Vám firma u které jste nakoupila zboží vrátila peníze na debetní účet vedený u banky, nechápu, jak s tím souvisí společnost Cetelem, která působí jako nebankovní poskytovatel úvěrových produktů a služeb. Pro zodpovězení Vašeho dotazu prosím o doplnění informací.
Host 1440
Úvěrový účet je vedený společností Cetelem u Raifky. Mám u nich k číslu účtu daný variabilní symbol, který je zapotřebí používat, aby byly peníze doručovány na debetní účet. Pro připsání platby byl použitý špatný VS.
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
V tomto případě je potřeba, aby platbu o vrácení platby požádala firma, která Vám peníze za vrácené zboží poslala na účet. Zvláště pokud k záměně variabilního symbolu došlo jejím jednáním. Kontaktujte danou firmu a zeptejte se jí, zda již došlo k vrácení částky a jejímu opětovnému poslání pod správným variabilním symbolem. V případě, že společnost Cetelem požadovanou platbu nevrátí, můžete se obrátit s podmětem o prošetření celé situace na Českou obchodní inspekci.
Host 1440
Firma už také žádala, zkouší to od června tohoto roku a Cetelem nereaguje ani na jejich mail ani na dopis. Takže musím požádat o prošetření. Děkuji za radu.
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
Ano, zkuste podat podnět České obchodní inspekci. Bohužel dlužnou částku po Cetelem jinak vymáhat nemůžete. Správně pokud k pochybení s variabilním symbolem došlo na straně firmy, má firma Vám poslat dlužnou částku znovu a vedle toho se domáhat vrácení peněz po Cetelem. Tedy Vy můžete vymáhat vrácení dlužné částky po firmě, protože jste peníze neobdržela, za předpokladu, že jste uvedla správné číslo účtu a variabilní symbol, na který Vám firma peníze měla poslat. Firma je zase oprávněna vymáhat dlužnou částku po společnosti Cetelem.