Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.174.472

Reklamace stavebních prací bez písemné smlouvy o dílo, náhrada škody způsobené stavební firmou

Odesláno: 
Otevřeno 13737 x
1 odpověď
 
Jak nejlépe reklamovat stavební práce?
První dotaz: Bohužel nemám smlouvu o dílo, jelikož se jednalo o stavební firmu známého a rozsah prací byl velký. Nyní po sporu se stavbou zahradního domku mi firma nekomunikuje ohledně reklamace. Důkazem zhotovení mohou být fakturace a mailové výpisy provedených stavebních prací.
Prosím o nějaký tip, jak nejlépe sepsat oficiální reklamaci za této situace.

Druhý problém se kterým bych se chtěl poradit je způsobená škoda stavební firmou při stavebních prací. Při práci stavení firmy došlo k poškození terasových dveří a kuchyňské linky na kterou vyndané dveře spadnuly. Způsobenou škodu měla vyřešit pojistka od stavební firmy. Jelikož se to stalo v jarních měsících byli jsme nuceni okamžitě řešit výměnu dveří a opravu kuchynské linky. Opravy jsme zaplatily s tím, že nám to pojišťovna proplatí, celková částka je 26948 Kč. Po dlouhých výmluvách stavební firmy jsme se bohužel dozveděli, že stavební firma z jejiž pojistky měla být škoda uhrazena, úmyslně nedodala některé podklady, ač je pojistná událost na pojišťovně evidována. Nyní je to téměř rok a škodu nemáme proplacenou. Prosím o radu. Předem velice děkuji.
 
Dobrý den,
pro uplatňování vad stavby platí, že objednatel není oprávněn odmítnout převzetí stavby pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě, ani ve spojení s jinými, nebrání užívání stavby funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem neomezují (§ 2628 NOZ).

Podle dosavadní právní úpravy se dílo považuje za vadné, jestliže jeho provedení neodpovídá výsledku určenému ve smlouvě (byť uzavřené ústně). Velmi obdobně NOZ konstatuje, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě, tedy účelu, vlastnostem a charakteristikám sjednaným ve smlouvě (§ 2615 NOZ).

Reklamaci neboli právo z vadného plnění oznamte zhotoviteli písemně. V některé firmy mají přímo na svých stránkách formulář pro reklamační protokol. V obou případech musí být z podání jasné, kdo je zhotovitel a kdo objednatel (jméno, adresa, jiné kontaktní údaje). Dále uveďte, kdy došlo k uzavření smlouvy o dílo (k ústní dohodě), co bylo stanoveno a v čem spatřujete, že zhotovitel porušil svoji povinnost. Dále vyzvěte zhotovitele k bezodkladnému dokončení a předání díla v souladu s uzavřenou smlouvou oproti zaplacení sjednané ceny díla, která již z Vaší strany jak jste uváděla, byla zaplacena.

Dále můžete, pokud zhotovitel Vám nevystaví doklad o přijetí reklamace ani o tom, jakým způsobem reklamaci vyřídil či nevyřídí reklamaci do 30 dnů, podat stížnost na zhotovitele u České obchodní inspekce.

Co se týče druhého dotazu – vázne-li proplacení škody na dodání podkladů ze strany stavební firmy, můžete vyzvat zhotovitele, aby dané doklady pojišťovně doložil, ale také můžete samotnou škodu požadovat přímo na zhotoviteli, neboť on Vám škodu způsobil a to, že byl pro takové případy pojištěn, je v jeho prospěch.