Plíseň v bytě - majitel bytu, pronajímatel odmítá slevu z nájmu, nájemného
Odesláno:
Otevřeno 2516 x
3 odpovědi
Host 3206
Dobrý den nastehovala jsem se do hezkeho bytu ale ted sem zjistila pres zimu ze je sama pliseň kdyz jsem to oznamila majiteli tak rekl ze to bude resit a uz od listopadu 2015 nic nevim co mam delat nas byt se jeste rekonstruje a za tohle mu platit dalsi 3 mesice nechci i voda je tu spatna a sleviz nájem též nechce
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
Dobrý den,
dle ust. § 2265 NOZ má pronajímatel povinnost odstranit poškození nebo vadu v přiměřené době poté, co mu nájemce poškození nebo vadu oznámil. Dle ust. § 2265 odst. 2 NOZ neodstraní-li pronajímatel poškození nebo vadu bez zbytečného odkladu a řádně, může poškození nebo vadu odstranit nájemce a žádat náhradu odůvodněných nákladů, popřípadě slevu z nájemného, to neplatí, není-li poškození nebo vada podstatné. Ve Vašem případě, bych vzhledem k chování pronajímatele do odstranění vady neinvestovala.
Pokud pronajímatel vady doteď neodstranil, stanovte mu dodatečnou lhůtu, ve které má pronajímatel vady odstranit. To mu oznamte písemně a písemnost zašlete doporučeně, abyste měla doklad o doručení. Pokud pronajímatel ani v dodatečné lhůtě vadu neodstraní, můžete mu zaslat výpověď z nájmu bez výpovědní doby (ust. § 2266 NOZ) a byt pronajímateli odevzdat. Doporučuji si udělat fotodokumentaci plísně v bytě, z důvodu případného prokazování. Zároveň bych Vám doporučila uplatnit i slevu až ve výši 20 % ze základu nájemného po dobu, co se tam plíseň objevila.
dle ust. § 2265 NOZ má pronajímatel povinnost odstranit poškození nebo vadu v přiměřené době poté, co mu nájemce poškození nebo vadu oznámil. Dle ust. § 2265 odst. 2 NOZ neodstraní-li pronajímatel poškození nebo vadu bez zbytečného odkladu a řádně, může poškození nebo vadu odstranit nájemce a žádat náhradu odůvodněných nákladů, popřípadě slevu z nájemného, to neplatí, není-li poškození nebo vada podstatné. Ve Vašem případě, bych vzhledem k chování pronajímatele do odstranění vady neinvestovala.
Pokud pronajímatel vady doteď neodstranil, stanovte mu dodatečnou lhůtu, ve které má pronajímatel vady odstranit. To mu oznamte písemně a písemnost zašlete doporučeně, abyste měla doklad o doručení. Pokud pronajímatel ani v dodatečné lhůtě vadu neodstraní, můžete mu zaslat výpověď z nájmu bez výpovědní doby (ust. § 2266 NOZ) a byt pronajímateli odevzdat. Doporučuji si udělat fotodokumentaci plísně v bytě, z důvodu případného prokazování. Zároveň bych Vám doporučila uplatnit i slevu až ve výši 20 % ze základu nájemného po dobu, co se tam plíseň objevila.
Host 3206
a co když mám první fotku z března tohoto roku ale nemam důkaz že jsem mu tu škodu oznamovala mohu tedy v tom dopise žádat slevu už od toho dubna
Mgr. Veronika Robotková (advokát)
Dobrý den,
pokud jste s pronajímatelem o té vadě mluvila, odkažte alespoň na tel. hovor nebo rozhovor, kdy jste to řešili (stačí měsíc a rok) a následně uplatněte slevu od měsíce, kdy vada vznikla. Do přílohy přiložte fotodokumentaci. Uvidíte, jak se pronajímatel zachová. V případě vymáhání této kompenzace soudně byste nemusela být v plném rozsahu úspěšná, vzhledem k tomu, že zde mluvíme o přes půl roku staré vadě, tedy, že jste vadu neuplatnila bez zbytečného odkladu.
pokud jste s pronajímatelem o té vadě mluvila, odkažte alespoň na tel. hovor nebo rozhovor, kdy jste to řešili (stačí měsíc a rok) a následně uplatněte slevu od měsíce, kdy vada vznikla. Do přílohy přiložte fotodokumentaci. Uvidíte, jak se pronajímatel zachová. V případě vymáhání této kompenzace soudně byste nemusela být v plném rozsahu úspěšná, vzhledem k tomu, že zde mluvíme o přes půl roku staré vadě, tedy, že jste vadu neuplatnila bez zbytečného odkladu.