Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.175.374

Reklamace po namontování bezpečnostních dveří - dodatečné zjištění závad

Odesláno: 
Otevřeno 1419 x
1 odpověď
 
Po 3. písemních reklamacích firma přistoupila na můj požadavek, aby byla provedená prohlídka poškození namontovaných dveří. Hlavní problém je v tom, že jsem si toho poškození nevšimla a Zápis o ukončení montáže podepsala bez připomínek. Abych se nedopustila dalších chýb, chci vědět jestli mám právo trvat na sepsání záznamu z prohlídky a vyjadření se firmy, jestli reklamaci uzná za oprávněnou, a jak to bude firma řešit a v jakem časovém horizontu. Záznam má být sepsán u mně v bytě? Můžu trvat na výměně poškozených dveří? Jedna se o poškození (rýhy) na vnější straně dveří. Jsem starší seniorka, ale nechci se nechat vedoucim a reklamačním technikem ovlivnit. Děkuji za odpověď
 
Dobrý den,
určitě si zápis o prohlídce dveří nechte vyhotovit stejně i reklamační protokol. Zaměstnanec firmy musí o reklamaci rozhodnout hned, když jde o složitější případ, má na rozhodnutí tři dny. Reklamaci pak musí vyřídit (včetně odstranění vady nebo jiného zjednání nápravy) nejdéle do třiceti dnů. Pokud by do 30 dnů reklamace nebyla vyřízena, máte nárok odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Nárok jak má být reklamace vyřízena, dáváte Vy jako kupující. Dle občanského zákoníku by se mělo přistupovat od přiměřeně od opravy nebo výměny po odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Tedy bych se snažila argumentovat tím, že oprava dveří není zřejmě možná a z toho důvodu uplatňujete výměnu dveří.