Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.175.419

Předčasná výpověď smlouvy s mobilním operátorem z ekonomických důvodů zákazníka

Odesláno: 
Otevřeno 1137 x
1 odpověď
 
V září 2013 jsem podepsala smlouvu s Vodafone, o poskytování služeb na dva roky, v únoru 2015 jsem podepsala k tomuto tarifu dodatek, který se týkal datové karty, na niž jsem měla podle změn v tarifech právo, tehdy se mi zvýšila jak cena za tarif, tak doba po kterou musím u operátora zůstat do února 2017. Šla jsem se tedy v březnu 2017 zeptat na možnosti změny tarifu a zde mi řekli, že se smlouva automaticky prodloužila o dva roky.
Po přečtení dodatku smlouvy jsem zjistila, že jsem tuto podmínku opravdu podepsala, v původní smlouvě však nebyla, a nikdo mi o ní neřekl, z důvodu snížení mých příjmů si již tento tarif nemohu dovolit.
V dodatku smlouvy se píše následující:
"Pokud zákazník poruší své povinnosti podstatným způsobem (zejména neuhradí včas a řádně vyúčtování k Číslu) je poskytovatel namísto odstoupení od smlouvy a ukončení poskytování služeb (tj. namísto deaktivace Čísla) oprávněn převést Číslo na předplacené služby s tarifem uvedeným v Podmínkách (část D)."
Podmínky jsem však nikde nenašla. Chtěla bych se tedy zeptat, jestli existuje nějaká možnost, jak se vyvázat a pokud přestanu platit včas, z důvodu snížených příjmů, jestli mi hrozí nějaká pokuta případně jiný trest.
 
Dobrý den,

bohužel tohle se velmi často děje, že operátoři dávají do smluv nebo jejich dodatků ustanovení o automatické prolongaci. Rozhodně Vám nedoporučuji přestat platit, neboť Vám jistě naúčtují různé smluvní pokuty, administrativní poplatky za zaslání výzvy atd. Doporučuji Vám obrátit se přímo na společnost poskytující tarif, např. prostřednictvím emailu nebo písemně a sdělit ji danou situaci. Zároveň požádat o změnu tarifu. V určitých případech lze se společností dohodnout individuální podmínky. Dále je možnost převést tarif na někoho jiného, kdo by o něj měl zájem.