Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.173.296

Pokuta od přepravní společnosti - špatně zabalená zásilka

Odesláno: 
Otevřeno 677 x
1 odpověď
 
Dobrý den,
obdržela jsem e-mail od přepravní společnosti, že mám uhradit pokutu za službu uskutečněnou více než před měsícem počátkem ledna 2018).
V e-mailu je uvedeno, že udělují pokutu za špatně zabalenou zásilku (neměla pravoúhlý tvar, jak je uvedeno v podmínkách přepravy).
Je mou povinností pokutu uhradit?
Děkuji za odpověď.
Pavlína
 
Dobrý den,
pro lepší posouzení celé záležitosti bych potřebovala znát více informací a seznámit se s přepravní smlouvou a podmínkami, které jste ze společností uzavřela. Z tohoto důvodu Vám nemohu dát jednoznačnou odpověď.

Dle mého názoru by přepravní společnost neměla špatně zabalenou zásilku vůbec převzít k přepravě nebo Vás na takovou skutečnost upozornit a pokud na přepravě trváte, uvést nevhodnost zabalení zásilky do přepravních dokumentů pro případ vzniku škody.

Podobně to upravuje i § 2566 odst. 3 NOZ, který upravuje náhradu škody u přepravy věcí. Způsobí-li škodu vadný obal zásilky, dopravce se povinnosti k náhradě škody zprostí důkazem, že odesílatele na vadu při převzetí zásilky k přepravě upozornil. Jakákoli ujednání omezující povinnost dopravce jsou bezpředmětná a nepřihlíží se k nim.

V případě, že nebyla přepravou způsobena žádná škoda, nechápu důvod pokuty od přepravní společnosti.