Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.172.997

Prodej kola přes internet

Odesláno: 
Otevřeno 212 x
2 odpovědi
 
Dobrý den,
ve čtvrtek večer jsem prodal 8 let staré kolo, které jsem inzeroval za 23000 Kč, které přes web sbazar.cz. Kupující si kolo dle naší domluvy přijel osobně vyzvednout do Brna, vyzkoušel si ho, prohlédnul jeho stav, zaplatil mi domluvenou částku a požádal mě, abych mu zaslal registrační číslo rámu pro případ krádeže. Ještě ten večer jsem mu poslal emailem fotografii záručního listu, kde bylo napsáno registrační číslo. Zabělil jsem osobní údaje původního majitele.
Kupující mi ihned poté začal psát rozkazovačné emaily, abych mu záruční list poslal poštou. Toto mi nebylo příjemné, jelikož jsou na záručním listě osobní údaje třetí osoby, od které nemám povolení je posílat dál, tak jsem odmítl list zaslat. Poté mi kupující začal vyhrožovat žalobou a PČR, pokud mu list nepošlu do tří dní poštou, zastrašovat mě a být pasivně agresivní. Vzhledem k jeho výhružkám se nyní obávám zasílání poštou. Navrhl jsem mu, že si může přijet osobně záruční list vyzvednout do Brna, což odmítnul. Pak jsem navrhl, že mu to dnes (16.05.2020) ráno osobně dovezu do Ostravy, na což nereagoval. Dále trvá na tom, že mě zažaluje, pokud mu záruční list nepošlu ČP. Chtěl bych se zeptat, jestli mě může zažalovat.
 
Dobrý den,

nevím, z jakého titulu by Vás kupující mohl zažalovat, či pro jaký trestný čin by chtěl podávat trestní oznámení. Pokud jste v inzerátu neuvedl, že součástí prodávané věci je i dokumentace (záruční list), pak jste dodržel kupní smlouvu.
 
Dobrý den,
moc děkuji za odpověď. Toto byla moje původní myšlenka, ovšem vzhledem k tomu, že se podrobně v právu nevyznám, jsem téměř povolil jeho nátlaku, pán se ohání tím, že pracuje v advokacii. V inzerátu jsem samozřejmě záruční list nenabízel.
Ještě jednou moc děkuji, ani nevíte, jak se mi ulevilo : -)