Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.173.010

Práce pro českého zaměstnavatele ze zahraničí

Odesláno: 
Otevřeno 406 x
1 odpověď
 
Dobrý den,

ráda bych se informovala, jaké možnosti nabízí české právo pro homeoffice a takzvaný teleworking.

Konkrétně se jedná o situaci, kdy zaměstnanec pracuje pro českého zaměstnavatele a práci vykonává z osobních důvodů převážně ze zahraničí (nicméně občas i z ČR).

Jak tuto situaci nejlépe smluvně ošetřit?

Lze to vyřešit například tak, že by jako místo výkonu práce byla uvedena Evropská unie? Nebo je nutné specifikovat místo výkonu práce konkrétněji? A může být uvedeno i více míst výkonu práce?

Jak smluvně ošetřit to, aby zaměstnavatel nemusel vyplácet cestovní náhrady, když se zaměstnanec bude přesouvat z ČR do jiné země z vlastního rozhodnutí a zároveň mohl cestovní náhrady vyplácet, když se bude jednat o pracovní cestu?

Je ještě něco jiného, na co si dát v dané situaci pozor a co je vhodné smluvně ošetřit? Jak ze strany zaměstnavatele, tak ze strany zaměstnance? Lze tuto situaci řešit i jinak, než homeofficem/teleworkingem? Například vysíláním zaměstnance do zahraničí?

Předem děkuji za odpověď.
 
Dobrý den,

Váš dotaz přesahuje možnosti online chatu, vhodnější by bylo vložit dotaz do poradny jako běžný či předběžný dotaz, kde bude přidělen k odpovězení odborníkovi na pracovní právo. Odpovím Vám tedy nyní pouze obecně. Zákoník práce umožňuje stanovit místo výkonu práce mimo sídlo zaměstnavatele dohodu stran pracovní smlouvy. Samotný home office či teleworking zákoník práce neupravuje. Zákon práce upravuje pouze tzv. domáckého zaměstnance, kdy si zaměstnanec rovněž rozvrhuje sám svou pracovní dobu a platí pro něj řada výjimek. Blíže vizte např. zde: https://www.pravniprostor.cz/clanky/pracovni-pravo/home-office-nejen-v-dobe-koronavirove-jak-ho-spravne-nastavit