Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.173.216

Pracovně právní vztah

Odesláno: 
Otevřeno 451 x
1 odpověď
 
Dobrý den
v zaměstnání jsme měli dosud k dispozici na ukládání oděvu tzv. dvojskříňku. Zaměstnavatel nám nařídil jednu odevzdat z důvodu zvyšujícího se počtu zaměstnanců.
Našel jsem na stránkách zákonyprolidi.cz, tento dodatek:
Příloha č. 10 k nařízení vlády č. 361/2007 Sb.
I přes tuto skutečnost, kde je jasně popsáno, kdo má nárok na dvojskříňku, zaměstnavatel na svém nařízení trvá.
Potřebuji tedy radu zda výše zmíněný dodatek platí a zaměstnavatelé se jím musí řídit.
Dále by údajně měl zaměstnavatel mít 10% rezervu, tzn. při počtu zaměstnanců 150 (náš případ) 15 šatních skříněk navíc, což tedy nemá.
Děkuji za radu a přeji hezký den.
Výše zmíněný dodatek je např. zde: https://www.zakonyprolidi.cz/…361

Jaroslav Říha Kamenice nad Lipou
 
Dobrý den,

jestliže dle Přílohy č. 10 nařízení vlády č. 361/2007 Sb. , kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci, spadáte do kategorie zaměstnanců, kteří musí mít v šatně zdvojenou skříňku pro oddělené ukládání pracovního a osobního oděvu, pak Váš zaměstnavatel porušuje hygienické předpisy. Proti nezákonnému nařízení zaměstnavatele se můžete bránit podáním stížnosti na místně příslušnou Krajskou hygienickou stanici. Stížnost lze podat i anonymně, pokud se bojíte případného postihu ze strany zaměstnavatele.