Počet stránek ve webu: 43.470

Vyberte  Přehled dotazů
Součet všech návštěv online chatu poradny: 3.176.487

Oprava jiné vady v cizím autoservisu a nárok na zaplacení opravy prvním opravujícím autoservisem

Odesláno: 
Otevřeno 2011 x
2 odpovědi
 
Dobrý den,
Po příjezdu klienta do našeho autoservisu byli po domluvě s klientem na voze provedeny tyto opravy: výměna oleje a brzdových destiček.
Klient za 4 hodiny odjížděl spokojen. Částka za opravu 3000 Kč.

Po 14 dnech se mu dle jeho slov něco seklo na levém kole. Nabídli jsme odtah a opravu/diagnostiku vady. Klient se však začal vymlouvat a vozidlo odtáhnout nechtěl. Nakonec nereagoval na telefon.
Za 4 dny volal - chce po nás zaplatit částku 15.000 Kč za opravy vozu u jiného servisu za jiné opravy než jsme dělali my a vrátit i 3000 Kč, jež před 14 dny hradil u nás.
Na co má či nemá právo? S takovým to jednáním jsme se ještě nesetkali.
DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ
 
Dobrý den,
ve Vašem případě došlo k opravě automobilu, která zahrnovala, jak píšete výměnu oleje a brzdových destiček. Neměl-li klient při převzetí automobilu k provedené opravě žádné výhrady, bere se, že byl s opravou spokojen. Případnou skrytou vadu spočívající v provedené opravě automobilu musí klient oznámit zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při vynaložení dostatečné péči zjistit.

V tomto případě by klient měl nárok na odstranění závady na levém kole na Vaše náklady, prokázal-li by, že vada na levém kole byla způsobena, v důsledku Vámi špatně provedené opravy na vozidle. Tedy kdybyste automobil neopravoval, závada na levém kole by nevznikla.
Vzhledem k tomu, že se jedná o novou vadu na automobilu, nemůže klient po Vás požadovat úhradu 15.000, - Kč za opravu provedenou v jiném autoservisu. Klient nebude mít nárok ani na vrácení částky 3.000, - Kč za výměnu oleje a brzdových destiček. Měl možnost při převzetí vozidla si vše zkontrolovat a na nedostatky opravy Vás upozornit.
 
Děkuji Vám za brzkou odpověď.