Dobrý den. Mám 14 dní nový mobilní telefon, který se opakovaně sám vypíná bez příčiny. Nevím, zda je chyba v mobilu nebo v baterii, když jsem mobilní telefon chtěla reklamovat, řekli mi, že funguje a že není důvod jej reklamovat. Reklamaci mi poměrně arogantním způsobem odmítli. Co mám dělat? Rozárie.
ODOVĚĎ:
Záruka na jakýkoliv výrobek se vztahuje pouze na vady materiálu nebo výroby a naopak nevztahuje se na vady vzniklé běžným opotřebením nebo mechanickým poškozením.
Jestliže však s vyjádřením prodejce nesouhlasíte, případně se domníváte, že se jedná o konstrukční vadu, kontaktujte soudního znalce a nechte si vyhotovit nezávislý posudek. Ten musíte nejprve uhradit, ovšem pokud vyzní posudek ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 občanského zákoníku. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více.
Seznam soudních znalců najdete na http://www.justice.cz/. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více. Pokud to uznáte za vhodné, seznamte s tímto záměrem (i jeho důsledky) prodejce předem. Třeba bude ve věci reklamace ochotnější.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment