Nespolehlivý topič bytového družstva a jeho odvolání
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Bydlení, nájem, nájemníci, SVJ, BD
- Zveřejněno: 15. červenec 2012
Náš a sousední dům spravuje stavební bytové družstvo. Máme kotelnu, která je společná pro oba dva domy. V kotelně dělá topiče člověk, který nám nevyhovuje (nebydlí v domě tudíž špatná časová flexibilita, špatné jednání atd.). Všichni nájemníci souhlasí s odvoláním stávajícího a zvolením nového topiče.
(Víme, že musí mít topičské zkoušky, ale to není problém.) Vše se tedy zdá být jasné, ale když jsem jako domovník a zástupce nájemníků předložil tento návrh stavebnímu bytovému družstvu SBD, bylo mi sděleno, že se stávájícím topičem není z hlediska stavebního bytového družstva SBD problém. Prý to není v naší kompetenci a nemáme tedy ani právo zvolit si vlastního topiče. Smlouvu má topič uzavřenou se stavebním bytovým družstvem a tudíž mu musí dát nejprve výpověď. SBD se k tomuto kroku ale nemá. Máme právo si zvolit vlastního topiče, kterého mimo jiné platíme z našich peněz? Nebo nám může SBD diktovat kdo nám bude topit (bez ohledu na to zda dobře nebo špatně)? Děkuji, Alois
ODPOVĚĎ:
Obávám se, že v tomto případě má stavební bytové družstvo pravdu, jako vlastník domů a navíc také jako zaměstnavatel topiče má právo určovat, jak dlouho bude zaměstnanecký poměr mezi družstvem a topičem trvat. Na straně druhé bych zkusila písemný podnět družstvu, kde bych předložila výtky na práci topiče a počet nespokojených nájemníků v domě. S každým proviněním topiče bych družstvo kontaktovala a apelovala bych na to, aby mi nabídli jinou možnost řešení, když topiče odvolat nechtějí.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.