Bezdomovecký trvalý pobyt na úřadě - podmínky
- Uložil(a): Mgr. Eva Vetešníková - právník
- Kategorie: Bydlení, nájem, nájemníci, SVJ, BD
- Zveřejněno: 21. červenec 2014
1999 jsem na Moravě prodala svůj byt a odstěhovala jsem se do Prahy. Od té doby mám pronajatý byt, takže mé trvalé bydliště je stále na Moravě. Z toho vyplývá, že mi tam chodí i pošta. Z počátku jsem si zřídila tzv. dosílku, ale ta je dost drahá.
Dokonce se mi stalo, že jsem zapomněla zaplatit jednu "černou jízdu" tramvají a stálo mě to téměř Kč 20.000 Kč, až když si mne našel exekutor přes mého zaměstnavatele. Dále musím každoročně platit za svoz odpadu, i když tam již dávno nebydlím. A to je ten problém. Informovala jsem se o možnosti přihlášení na Městský úřad v Praze, ale bylo mi sděleno, že to není možné. Že se mohu přihlásit na Úřad pouze v místě posledního trvalého bydliště. To mi ale nepomůže. Existuje nějaké řešení? Děkuji, Gábina
ODPOVĚĎ:
Jediným Vaším řešením je přihlásit se k trvalému pobytu v místě, kde se zdržujete (a to například u rodiny nebo kamarádů).
Určitým řešením je podání písemné žádosti podle § 10b zákona o evidenci obyvatel, na jejímž základě lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu. Což by Vám zajistilo zaslání písemností např. od soudů či správních orgánů.