Jak probíhá vyúčtování služeb v nájemním (pronajatém) bytě - informace
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Bydlení, nájem, nájemníci, SVJ, BD
- Zveřejněno: 6. prosinec 2016
Chtěla bych se zeptat, jak je to s přeplatkem či nedoplatkem u pronajatých bytů. Byt máme pronajatý od 15.12.2015 na dobu určitou t. j. na jeden rok do 15.12.2016. Od 15.12.2015 platíme měsíčně 7.500 Kč, kde v ceně jsou zahrnuty i služby (voda, elektrická energie, plyn, svoz komunálního odpadu).
Je to barák, kde jsou pouze dva byty (náš - kde jsme dva a druhý, kde je 4členná rodina), k bytu je osazen vodoměr a na společné chodbě je umístěno vlastní měření spotřeby plynu a elektrické energie. Máme nárok na zisk nějakého přeplatku? Je majitel bytu povinen vyhotovit vyúčtování služeb spojených s užíváním bytu? S nedoplatkem nepočítáme, protože v bytě jsme minimálně. Předem děkuji, Ivana
ODPOVĚĎ:
Ano, samozřejmě, nárok na vrácení přeplatku, pakliže bude, máte v plné výši. Majitel je povinen Vám do 4 měsíců po skončení zúčtovacího období předložit vyúčtování služeb a do dalších 4 měsíců případný přeplatek vyplatit. Pokud by si přeplatek nechal, dopouští se bezdůvodného obohacení a riskuje soudní řízení, které by bezesporu dopadlo v jeho neprospěch.