Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Pronajímáme byty a loni (2022) (2022) se nám stalo, že jeden nájemník chce reklamovat vyúčtování za předchozí roky. Jedná se o to, že po jeho upozornění, jsme zjistili, že elektroměr, který celá léta byl předělen danému bytu, bytu nepatří. Je naší povinností udělat přepočet (nové vyúčtování), i když do teď si nikdo nestěžoval a předchozí vyúčtování byla nájemníkem akceptována.

Pokud musíme udělat nový přepočet kolik let nazpět. Jsem si za sebe vědoma, že z hlediska morálního bych přepočet udělat měla, ale morálka je občas něco jiného než právo. A nechci poškodit ani jednu stranu, tedy pronajímatele ani nájemce. Předem děkuji za brzkou odpověď. S pozdravem Lída.

 

ODPOVĚĎ:
V daném případě byste přepočet měli zajistit, a to tři roky zpětně. Jedná se totiž o bezdůvodné obohacení, které může nájemce i žalovat, a to právě tři roky zpětně s ohledem na tříletou promlčecí lhůtu. I když předchozí vyúčtování akceptoval, nyní se objevila skutečnost, která zakládá vadu předchozích vyúčtování, přičemž nájemce byl při předchozích vyúčtováních prakticky uveden v omyl a má právo na nápravu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.