SVJ údajně hodilo vyúčtování služeb do schránky, ale nemá to jak prokázat
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Bydlení, nájem, nájemníci, SVJ, BD
Neobdržela jsem vyúčtování za služby, z tohoto důvodu jsem po uplynutí zákonné lhůty musela kontaktovat správcovskou firmu našeho SVJ a žádat o nápravu situace. Jediné, čeho jsem se dočkala, bylo zaslání vyúčtování emailem a o několik dní později vyjádření, že doručovali prostřednictvím svého pracovníka vhozením do poštovních schránek (údajně v dubnu 2023), z čehož usuzuji, že trvají na tom, že vyúčtování ještě před mojí stížností doručeno bylo a v řádném termínu.
Vůbec se mi nelíbí, že tímto vyjádřením z mého pohledu naznačují, že v podstatě lžu a situaci jsem si vymyslela. Navíc se to nestalo poprvé, kdy jsem dostala vyúčtování až na vlastní žádost po uplynutí zákonné lhůty. Předseda SVJ o situaci byl vždy ústně informován, ale očividně to neřešil, když se situace opakovala. Mám možnost se proti tomuto chování a jednání nějak bránit? Lze brát údajné doručení do schránky jako prokazatelné a je přípustné, aby takto doručovali, ačkoli jsem je v minulosti opakovaně vyzývala, aby mi vše doručovali prokazatelným způsobem? Jak postupovat v případě, že bylo do schránky skutečně doručeno a já jsem nic neobdržela (to by znamenalo, že došlo ze ztrátě nebo odcizení obálky s vyúčtováním obsahující osobní údaje.) Jak mohu já prokázat, že skutečně nedoručili do data mojí stížnosti? Předem děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ:
Vy nemusíte prokazovat, že jste vyúčtování neobdržela, naopak správcovská firma je povinna prokázat, že doručovala. Pokud nemají podací lístek nebo Váš podpis, že jste vyúčtování přijala, pak máte právo jednat tak, jako byste vyúčtování neobdržela, tedy žádat pokutu za každý den prodlení s vyúčtováním. Tedy zaslat správci předžalobní výzvu, že žádáte řádné doručení vyúčtování, v opačném případě že se obrátíte na soud s žádostí o zaplacení pokuty.
Štítky: