Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám dotaz ohledně dodávky vody. Bydlím v domě, který mám ve spoluvlastnictví s bývalým partnerem, s partnerem se nelze téměř na ničem dohodnout, nemá zde trvalý pobyt, bydlím zde pouze já. Partner na nic nereaguje, má dluhy, já v domě hradím veškeré náklady úplně na vše a finančně nejsem schopna to zvládat.

Opakovaně jsem ho žádala o vyřešení situace, ale bohužel. Partnerovi banka nepůjčí peníze. S prodejem domu ovšem nesouhlasí. Bohužel já mám na sebe psanou hypotéku, on je pouze zástavce, výše hypotéky je vyšší než cena poloviny nemovitosti, čili soud o zrušení spoluvlastnictví zatím odkládám. Partner mi dělá naschvály. Např. postavil dodávku bez STK do vjezdu, ačkoliv jsem ho upozorňovala, že potřebuji dovézt dřevo a vyčerpat septik. Vyměnil zámek u společné garáže, tudíž se do ní nedostanu. Podána z mé strany stížnost na magistrátu (teprve bude řešeno, nic víc patrně nezmůžu), ovšem momentálně nastala situace, kdy mi přestal dávat složenky k platbě vody. Smlouva byla uzavřena v roce 2009, kdy jsme dům společně koupili, ale byla psána jen na něj. Po jeho odstěhování mi vždy dal složenku do schránky, nyní s tím přestal. Na vodárnách mi řekli, že pokud je smlouva s ním, nemůžou nic dělat. Kontaktovali jej s tím, aby souhlasil s posíláním faktur na můj mail, odmítl to. Nikdo mi neumí poradit. Ráda bych vodu platila a nemůžu, je mi v tom bráněno, pokud nejsem uvedena ve smlouvě, mám smůlu, ačkoliv jsem spolumajitelkou. Při přepisu elektřiny (také byla psána na něj) jsem pouze podala žádost s čestným prohlášením, že nevím, kde se zdržuje, jeho smlouvu tedy ukončili a se mnou uzavřeli novou. Vodárny to prý takto udělat nemohou, prostě potřebují jeho souhlas. Poradíte mi, jak postupovat? Děkuji.  

 

ODPOVĚĎ:
Vaše situace je bohužel značně komplikovaná. Právní řád totiž obecně neumožňuje předávání informací o smlouvě osobě, která není smluvní stranou. Za situace, kdy je smlouva na dodávku vody psána na Vašeho bývalého partnera, nejsou vodárny povinny Vám poskytovat jakékoliv informace o této smlouvě. Skutečnost, že např. v případě elektřiny Vám dodavatel vyšel vstříc, zde není rozhodná. Doporučuji se pokusit znovu s vodárnami vykomunikovat Vaši situaci, např. na vyšší úrovni (nadřízenými pracovníky) než jste dosud jednala. Pokud šly platby za vodu z Vašeho účtu bankovním převodem, můžete doložit např. historii těchto plateb, aby bylo zřejmé, že celou dobu platíte vše Vy. Jinak pokud složenky vždy obsahovaly totožný variabilní symbol, bylo by možné provádět další platby s takovým variabilním symbolem, aby byly přidruženy k dodávce vody pro Váš dům, popř. do poznámky u platby uvést, na jaký dům se vztahuje, aby bylo možné platbu přiřadit. Můžete se také na vodárnách zeptat, jak by byl řešen přeplatek, zda by byl vrácen na účet, ze kterého platba došla, či na jiný účet (Vašeho bývalého partnery) nebo složenkou zaslán zpět na jméno Vašeho partnera.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.