Co dělat když stav vodoměru neodpovídá rozpočítání majitelem bytu, domu
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Nezařazené, GDPR
- Zveřejněno: 16. říjen 2010
Jsem nájemník v domě s majitelem. Několik let je problém s rozúčtováním vodného. Doplatek, který byl požadován a zaplacen (4členná rodina) 20-25tis.Kč. Protože mi spotřeba přišla opravdu neúměrná, v roce 2009 jsem požádala o souhlas s instalací vodoměru. Souhlas mi byl majitelem písemně dám. Nyní nastal opět stav, kdy ve vyúčtování vodného za rok 2009 majitel odmítá vodoměr akceptovat a opět rozúčtoval vodné na všechny nájemníky. Podotýkám, že jsem jediná v domě, kdo vodoměr na vlastní náklady instaloval. Platba opět neodpovídá skutečné spotřebě dle vodoměru (hrubý rozdíl 8000 Kč). Má majitel opravdu právo rozúčtovávat vodné na všechny nájemníky. Děkuji, Barča
ODPOVĚĎ:
Rozúčtování není u studené vody stanoveno vyhláškou, proto se řídí dohodou mezi majiteli jednotlivých jednotek.
Pokud však existuje vodoměr jen u Vás, měl by být respektován, neboť nemůže existovat spravedlivější rozúčtování vody.
Požádejte tedy na schůzi vlastníků o změnu v rozúčtování vody, kdy bude u Vás účtována podle vodoměru.
V tuto chvíli tedy majitel může takto činit, do budoucna však můžete situaci změnit.
Pokud však existuje vodoměr jen u Vás, měl by být respektován, neboť nemůže existovat spravedlivější rozúčtování vody.
Požádejte tedy na schůzi vlastníků o změnu v rozúčtování vody, kdy bude u Vás účtována podle vodoměru.
V tuto chvíli tedy majitel může takto činit, do budoucna však můžete situaci změnit.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.