Právo na vyplacení nálezného a žaloba na vyplcení nálezného
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Nezařazené, GDPR
- Zveřejněno: 15. listopad 2011
V dubnu 2011 jsem na ulici našla originálně zabalený balík firmy PPL, donesla ho neprodleně na místí MěÚ, kde si ho převzala úřednice a dala mi potvrzení s razítkem, včetně kopie DL. Na faktuře u balíku byla uvedena cena cca přes 27.000,- Kč. Druhý den mi volala paní ze ztrát, že si balík převzal řidič PPL a zdali mu může dát mé tel. číslo.
Když mi volal a poděkoval chtěl se revanžovat a já mu řekla, že firma je určitě na takové situace pojištěna (nefungoval mu zámek u zadních dveří, měl tam pouze gumocuk a ten praskl a balík vypadl) a že očekávám to, na co mám nárok, tedy 10%, (na mateřské s hypotékou by pomohly). Řidič řekl, že volal na vedení PPL, ale tam o tom nechtěli ani slyšet a že to má zaplatit ze svého, na což nemá. A že to zkusí vyřešit a ozve se. Neozval se mi dodnes nikdo. Nerada bych o nálezné přišla - už jen z principu! Ale na koho se obrátit? Na MěÚ, aby mi pomohl, nebo přímo jen na PPL? A jaké argumenty uvést, jakou formou? Děkuji, Milena
ODPOVĚĎ:
Ze zákona máte nárok na vyplacení nálezného a to ve výši 10% z hodnoty nalezené věci, tedy 2.700,- Kč a to od vlastníka nalezené věci, tedy PPL. Proto sepište výzvu k vyplacení nálezného, kde popište skutkové okolnosti nálezu a vyčkejte na reakci. Pokud se firma PPL neozve, pak můžete podat žalobu na vyplacení nálezného.
Ze zákona máte nárok na vyplacení nálezného a to ve výši 10% z hodnoty nalezené věci, tedy 2.700,- Kč a to od vlastníka nalezené věci, tedy PPL. Proto sepište výzvu k vyplacení nálezného, kde popište skutkové okolnosti nálezu a vyčkejte na reakci. Pokud se firma PPL neozve, pak můžete podat žalobu na vyplacení nálezného.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.