Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Každým rokem jezdíme se školou kam dochází naše děti na lyžařský zájezd. Jsme ubytováni na chatě která patří právnické osobě. Letos byla chata vykradena (v noci), konkrétně lyžárna odkud nám byla odcizena nová lyžařská výstroj. Vše bylo nahlášeno na Policii ČR a proběhlo místní šetření, kde se zjistilo, že do objektu nejsou porušeny dveře ani zámky které jsou osazeny klasickou cilindrickou vložkou. Tudíž možnost přidělání klíčů. Z našeho zájezdu jsme všichni klíče od budovy neměli. Lyže byly uloženy dle domovního řádu. Od lyžárny umístěné v budově bohužel nebyl klíč, i když v domovním řádu je psáno uzamykat. Po dotazu na vlastníka objektu o uhrazení škody, nám bylo sděleno "že není pojištený a nic hradit nebude". Máme právo požadovat náhradu škody. Děkuji, Mirek


ODPOVĚĎ:
Provozovatel poskytující ubytovací služby odpovídá za škodu na věcech, které byly ubytovanými fyzickými osobami nebo pro ně vneseny, ledaže by ke škodě došlo i jinak (např. při přírodní katastrofě). Vnesené jsou věci, které byly přineseny do prostor, které byly vyhrazeny k ubytování nebo k uložení věcí, anebo které byly za tím účelem odevzdány provozovateli nebo některému z pracovníků provozovatele. Ve Vašem případě to znamená, že ubytovatel odpovídá za škodu na lyžích a musí ji nahradit. Pokud nebude domluva možná, budete se muset obrátit na soud s žalobou o náhradu škody. Abyste byli úspěšní, je nutné prokázat, že jste proti ubytovateli uplatnili náhradu škody do 15 dnů od doby, kdy jste se o škodě dozvěděli. Postačí vaše, i neformální žádost, o náhradu škody. Prokázat ji můžete např. svědecky.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.