Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Ráda bych se poradila ohledně postupu - zakoupila jsem produkt zn. TIANDE, konkrétně Natural Veil - krystal Alunit, který je údajně multifunkční produkt, funguje jako deodorant, ale mě byl doporučen jejich poradkyní na proplach nosu (Alunit má složení z kamence), používá se i na bodnutí hmyzem a dezinfekce. Dle instrukcí poradkyně jsem nos a dutiny propláchla konvičkou - krystal nechala louhovat (ale asi trochu déle - nikde ale nebylo konkrétně napsáno, jaké je maximum a že to jinak poškodí zdraví).

Po proplachu dutin jsem měla ošklivou reakci, pálilo to, štípalo a velmi opuchlo, nedalo se několik dní vůbec dýchat nosem. Stalo se to v prosinci, kdy jsem tímto proplachem úplně ztratila chuť a čich a do dnešního dne (7.4.2022) se to nevrátilo. Konzultovala jsem s ORL, ta výrobek nezná, ale tvrdila, že mohlo jít o alergickou reakci, ptala se, zda šlo o akreditovaný zdravotnický prostředek (což nešlo). Konzultovala jsem přímo s TIANDE, ti od toho dávají ruce pryč, nejdřív mi přišla odpověď, že se krystal takto používá a že to nikdo dosud neměl. Ale pak jsem si všimla, že stáhli letáky o použití do nosu a poradkyně vymazala také některé části komunikace na messengeru, ale naštěstí většinu mám zachovanou. Konzultovala jsem dále s ČOI, která mě doporučila spíš Krajskou hygienickou stanici, kam jsem podala stížnost. Ti si výrobek nechají poslat a prozkoumají, a dále konstatovali, že takovýto kosmetický výrobek by neměl mít zároveň i lékařské použití, a že bych ještě měla předat i SÚKL, který kontroluje léčiva. Hygiena mi poradila, ať zkusím s TIANDE mimosoudní vyrovnání za to, co mi výrobek způsobil a že bych mohla mít šanci, když výrobek nesplňuje kritéria pro léčivo. Máte pocit, že bych mohla uspět? K soudu by bylo riskantní to dávat, viďte? Měla bych šanci tento spor vyhrát? Bohužel vůbec nevím, s kým z toho TIANDE to řešit, je to v podstatě multi-level marketing, fungují na e-shopu, na internetu, ale poradkyně se mi jen omluvila, ale víc prý udělat nemůže. Asi bych se musela domluvit přímo s někým z vedení. Zase to nechci nechat úplně být, když mi výrobek poškodil zdraví a dle hygieny vůbec neměli doporučovat výrobek jako léčivý prostředek (neakreditovaný SÚKL), že toto je pádný argument. Předem moc děkuji za Váš názor odborníka, a jak byste postupoval/a. Horší je, že nyní všude po mém zásahu stáhli ze svých materiálů to použití do nosu. A letáky zmizely i z messengeru. Nicméně ještě jsem našla 1, kde je uvedeno, že je to na rýmu a mám tu konverzaci s poradkyní, kde mi radí proplach konvičkou a louhovat 1-3 minuty. Do přílohy dávám foto produktu. Předem děkuji za radu. S pozdravem, Apolena.

ODPOVĚĎ:
Veškeré podklady, které máte, uchovejte (komunikaci, leták atd.). Můžete se obrátit písemně přímo na vedení společnosti, resp. Dopis odeslat na adresu sídla společnosti. Pokud by se k Vašemu požadavku nepostavili adekvátně, můžete věc řešit i soudně a jestliže máte podklady o tom, že takto Vám bylo použití výrobku doporučováno, máte šanci spor vyhrát. V každém případě bych doporučila obrátit se na některého z advokátů, ať Vás v celé záležitosti zastupuje (kontakt zde: www.advokatikomora.cz.), a to i v komunikaci se společností (při mimosoudním řešení sporu). Advokát může posoudit všechny podklady, které máte k dispozici, a na základě toho zvolit nejvhodnější postup.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.